Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1268 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-16 18:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017 (154) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4035) |
SM ISO690:2012 MUNTEANU, Cornelia. Criză de modele sau modele în criză? In: Revistă de știinţe socioumane , 2016, nr. 3(34), pp. 84-92. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 3(34) / 2016 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.017 | ||||||
Pag. 84-92 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Mileniul III a debutat în domeniul educaţiei cu impetuoasa nevoie de schimbare fundamentală, conştientizându-se faptul că sistemele educaţionale ale timpului nu pregătesc copiii pentru provocările fără precedent ale secolului al XXI-lea. Printre multiplii factori care stopează evoluţia sistemelor de educaţie, menţionăm criza valorilor, care se resimte atât în societăţile aflate în perioada de tranziţie spre democraţie din Europa Centrală şi de Est, cât şi în ţările democratice avansate. Noi, cei din R. Moldova, astăzi, mai mult ca niciodată, trăim sentimentul că şcoala traversează o traiectorie paralelă cu cea a societăţii. Această lipsă de conexiune, în mare, este cauzată de enorma discrepanţă între modelele şi valorile cultivate în/de şcoală şi cele oferite şi promovate în/de societatea moldovenească. Am încercat să ne verificăm această impresie prin a aplica un chestionar elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, rezultatele căruia reprezintă subiectul studiului de mai jos. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, valoare, etică, şcoală, societate, criza valorilor, model |
||||||
|