Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1154 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-16 01:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.7 (109) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216) |
SM ISO690:2012 ŞOITU, Laurenţiu, PAVEL, Liliana-Camelia. Factori care susţin invaţarea transformativa intergeneraţionala la parinţi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 22-27. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 374.7 | ||||||
Pag. 22-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările majore privind rolurile familiei în societatea actuală determină nevoia, din ce în ce mai stringentă, de educaţie şi autoeducaţie a părinţilor pentru exercitarea rolului parental. Autorii pornesc de la ipoteza că învăţarea transformativă – sintagmă datorată lui Mezirow – poate explica, într-o mare măsură, alegerile părintelui în acţiunile de parenting, prin procesul de reflecţie critică care presupune descoperirea şi depăşirea limitelor pe care individul le are în gândire şi în modul de a acţiona. Verificarea ipotezei se va realiza printr-un studiu, care constă în intervievarea a 15 familii, fiecare cu trei generaţii de părinţi în interiorul ei (G1 – bunicii, G2 – părinţii, G3 – copiii care au un copil la rândul lor), însumând astfel 45 de participanţi. Scopul a fost o mai bună înţelegere a învăţării transformative prin identificarea factorilor care îi sprijină pe părinţi în renunţarea la comportamentele considerate disfuncţionale în relaţia cu copilul. Instrumentul care a stat la baza cercetării a fost un interviu de tip narativ prin care părinţii au relatat diferenţe şi asemănări în stilul de parenting raportându-se la propriii părinţi, strategii care i-au ajutat în depăşirea obstacolelor pentru îndeplinirea cu succes a rolului parental şi au evaluat impactul experimentării violenţei în familie în devenirea lor ca părinţi. Rezultatele arată că printre factorii care i-au determinat pe părinţi să aibă o gândire transformativă regăsim: suportul social (dialogul cu partenerul romantic, dialogul cu alte persoane – rude, familie, specialişti), reflecţia critică asupra experienţelor personale, contextul, nivelul de educaţie şi motivaţia părintelui. |
||||||
Cuvinte-cheie învățare transformativă, gândire critică, violenţa în familie, relaţia părinte-copil, discontinuitate intergeneraţională în parenting, continuitate în parenting |
||||||
|