Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
916 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-08 02:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43(478)(092) (3) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1703) |
SM ISO690:2012 PLAMADEALA, Ana-Maria. Creația cinematografică a lui Emil Loteanu: opera deschisă. Natura în ipostaza alter ego-ului discursului filmic. In: Arta , 2016, nr. 2(AAV), pp. 47-55. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 2(AAV) / 2016 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 791.43(478)(092) | |||||||
Pag. 47-55 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol este supus unei scrutări mitic-arhetipale şi psihanalitice alter ego-ul de o rezonanţă majoră în ierarhia de valori a cineastului. Importanţa şi relevanţa estetico-filosofică a simbolisticii naturii este consolidată de consonanţa actului filmic loteanian atât cu credourile romanticilor, cât şi cu pattern-urile spiritualităţii româneşti. Demonstrând faptul că filmele maestrului vorbesc prin semnificaţiile mitice ale faunei (Pasărea, Calul, Lupul), dar şi semantica stihiilor şi fenomenelor meteorologice (Focul, Amurgul, Peisajul montan, Ninsorile, Viscole), s-a purces la dezvăluirea unor particularităţi artistice deosebit de semnificative ale creaţiei lui Emil Loteanu, neelucidate anterior. În urma apelării la virtualităţile generoase ale „psihologiei profunzimilor” a fost evidenţiată ideea germinării unor mituri personale ale cineastului din cosmosul Naturii: mitul Focului şi mitul Carpaţilor reîntregiţi. |
|||||||
Cuvinte-cheie expansiunea simbolurilor, alter ego cinematografic, Pasărea Phoenix, Amurg, rebeliunea creativă, natură, foc, paradisul pierdut |
|||||||
|