Concept d’interculturel dans la didactique des langues–cultures
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1025 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 23:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811 (239)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027)
Limbi (3252)
SM ISO690:2012
CHIRIAC, Nona. Concept d’interculturel dans la didactique des langues–cultures. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 55-59. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470

Concept d’interculturel dans la didactique des langues–cultures
CZU: 37.016:811

Pag. 55-59

Chiriac Nona
 
Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi“, Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2016


Rezumat

Subiectul acestui articol este axat pe problema educaţiei interculturale in predarea/invăţarea limbii franceze ca limbă străină. Noi insistăm asupra centralităţii noţiunilor de cultură şi a celei de interculturalitate in predarea/invăţarea limbilor străine, asupra oportunităţilor oferite de educaţia interculturală ca parte a predării unei limbi străine, in acest caz, a limbii franceze. Analizăm de asemenea impactul valorilor in educaţie, in mod special menţionăm deschiderea educaţiei spre alteritate, cunoaşterea de sine şi a identităţii proprii. In plus, importanţa educaţiei in cultivarea spiritului civic este esenţială, deoarece cetăţeanul european de astăzi este mai intai de toate cetăţean al comunităţii sale, mai exact: ţara sa, identificată prin originea şi trecutul ei, dar şi cetăţean al lumii, membrul al unei comunităţi internaţionale. Subliniem faptul că prezentul articol reprezintă o analiză care poate servi drept pistă teoretică pentru profesorul de limbă modernă, astfel incat acesta să poată să se poziţioneze in raport cu conceptele analizate aici. Pentru a-i da repere şi principii de acţiune şi de formare a elevilor, pentru a-l sensibiliza spre o analiză a documentelor şi suporturilor de specialitate in dimensiunea lor interculturală cu scopul de a desfăşura ora de limbă străină nu doar printr-o abordare pur lingvistică dar şi intr-o perspectivă comunicativă şi dimensiune interculturală. In cele din urmă, subliniem importanţa formării interculturale şi a educaţiei elevilor ca şi actori sociali, fără a pune insă in pericol progresul lingvistic al acestora.

Le sujet de cet article repose sur la question de l’education interculturelle en classe de FLE (francais langue etrangere). Nous y insistons sur la centralite des notions de culture et d’interculturel en didactique des langues-cultures, puis presentons les perspectives offertes par une education a l’interculturel dans le cadre de l’enseignement d’une langue etrangere, ici du FLE. Nous analysons ensuite l’impact des valeurs dans l’education, plus precisement il s’agit d’une education ouvrant sur l’alterite et sur la connaissance de soi-meme et de son identite. Par ailleurs, l’importance d’une education a la citoyennete s’avere indispensable, car le citoyen europeen d’aujourd’hui est un citoyen de sa communaute, de son pays, identifie par son origine et son passe et citoyen du monde appartenant a une communaute internationale. Soulignons qu’il s’agit la d’une analyse qui puisse servir comme piste theorique pour l’enseignant de langue vivante afin qu’il puisse se situer, se positionner face a ces notions, se donner des reperes et des principes d’action, se former a analyser des documents dans leur dimension interculturelle et mettre en place des activites langagieres et interculturelles dans son cours. En definitive, nous soulignons l’importance de la formation a l’interculturel d’acteurs sociaux, mais sans pour autant mettre en retrait les progres langagiers des apprenants.

Cuvinte-cheie
limbi şi culturi străine, competenţe culturale şi interculturale, competenţe civice şi atitudinale, cetăţean al ţării sale, cetăţean al lumii,

dimensiune axiologică, valori, valori universale, atitudine, alteritate, spirit civic