Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1025 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 23:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811 (239) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027) |
Limbi (3252) |
SM ISO690:2012 CHIRIAC, Nona. Concept d’interculturel dans la didactique des langues–cultures. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 55-59. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.016:811 | |||||||
Pag. 55-59 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Subiectul acestui articol este axat pe problema educaţiei interculturale in predarea/invăţarea limbii franceze ca limbă străină. Noi insistăm asupra centralităţii noţiunilor de cultură şi a celei de interculturalitate in predarea/invăţarea limbilor străine, asupra oportunităţilor oferite de educaţia interculturală ca parte a predării unei limbi străine, in acest caz, a limbii franceze. Analizăm de asemenea impactul valorilor in educaţie, in mod special menţionăm deschiderea educaţiei spre alteritate, cunoaşterea de sine şi a identităţii proprii. In plus, importanţa educaţiei in cultivarea spiritului civic este esenţială, deoarece cetăţeanul european de astăzi este mai intai de toate cetăţean al comunităţii sale, mai exact: ţara sa, identificată prin originea şi trecutul ei, dar şi cetăţean al lumii, membrul al unei comunităţi internaţionale. Subliniem faptul că prezentul articol reprezintă o analiză care poate servi drept pistă teoretică pentru profesorul de limbă modernă, astfel incat acesta să poată să se poziţioneze in raport cu conceptele analizate aici. Pentru a-i da repere şi principii de acţiune şi de formare a elevilor, pentru a-l sensibiliza spre o analiză a documentelor şi suporturilor de specialitate in dimensiunea lor interculturală cu scopul de a desfăşura ora de limbă străină nu doar printr-o abordare pur lingvistică dar şi intr-o perspectivă comunicativă şi dimensiune interculturală. In cele din urmă, subliniem importanţa formării interculturale şi a educaţiei elevilor ca şi actori sociali, fără a pune insă in pericol progresul lingvistic al acestora. |
|||||||
Cuvinte-cheie limbi şi culturi străine, competenţe culturale şi interculturale, competenţe civice şi atitudinale, cetăţean al ţării sale, cetăţean al lumii, dimensiune axiologică, valori, valori universale, atitudine, alteritate, spirit civic |
|||||||
|