Caracterul funcţional al conştiinţei copiilor de vârstă preşcolară mare şi a şcolarului mic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1107 93
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-06 16:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7:373.2 (7)
Psihologie (3476)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
PASCARI, Valentina. Caracterul funcţional al conştiinţei copiilor de vârstă preşcolară mare şi a şcolarului mic. In: Univers Pedagogic, 2016, nr. 3(51), pp. 24-32. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(51) / 2016 / ISSN 1811-5470

Caracterul funcţional al conştiinţei copiilor de vârstă preşcolară mare şi a şcolarului mic
CZU: 159.922.7:373.2

Pag. 24-32

Pascari Valentina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2016


Rezumat

Articolul „Caracterul funcţional al conştiinţei preşcolarului şi şcolarului mic” expune o viziune asupra dezvoltării funcţionale a organismului care indică hotarele dezvoltării copilului şi care decurge in mod diferit in diferite perioade de varstă. Traversarea ştiinţifică a conceptului conştiinţei in psihopedagogie, in vederea specificării caracterului funcţional la varsta preşcolară mare şi şcolară mică, generează abordări care să cuprindă cat mai multe caracteristici pentru fiecare perioadă de varstă. Sunt examinate condiţiile interne şi externe de manifestare a conştiinţei. Este examinat fenomenul reflecţiei şi manifestările judecăţilor reflexive, interacţiunea dintre control, autocontrol, autoapreciere, imaginea de sine, de conştientizare a posibilităţilor.

The article „Functional nature of the conscience of preschool and school pupils” expose a functional vision of the development of the body that indicate the boundaries of child development and results differently in different age periods. Crossing scientific concept awareness in psychopedagogy, in order to specify the functional character at preschool age and elementary school age, generates approach that includes as many features for each age period. Internal and external conditions are examined for expression of the conscience. It is examined the phenomenon of reflection and reflexive judgments

Cuvinte-cheie
dezvoltare funcţională, conştientizarea posibilităţilor,

conştiinţă, conştiinţa de sine, reflecţie, autocontrol, autoapreciere, imaginea de sine,

control