Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1014 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 20:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
343.533.6+347.776 (1) |
Infracțiuni împotriva încrederii publice, a moralității, a familiei (512) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1296) |
SM ISO690:2012 CASTRAVEȚ, Diana. Deturnarea clientelei concurentului – abordări teoretice și practice. In: Revista Naţională de Drept, 2016, nr. 10(192), pp. 66-70. ISSN 1811-0770. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | |||||||
Numărul 10(192) / 2016 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | |||||||
|
|||||||
CZU: 343.533.6+347.776 | |||||||
Pag. 66-70 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Concurența neloială este o formă a concurenței care survine atunci când activitatea comerciantului se realizează prin folosirea de procedee contrare legii. Concurența neloială, privită ca orice acţiune, realizată de întreprinderi în procesul concurenţei, care este contrară uzanţelor oneste în activitatea economică, presupune că aceasta aduce prejudicii altor agenţi economici sau poate prejudicia reputaţia lor în afaceri. Astfel, actele de concurență neloială prezintă un interes deosebit prin prisma cunoașterii sferei de răspândire, categoriilor acestora, modalității atragerii răspunderii civile delictuale și reparării prejudiciului cauzat. Studierea formelor de manifestare a concurenţei neloiale este cu atât mai importantă, cu cât ele capătă o diversitate şi o răspândire largă, îndeosebi în economiile de piaţă în devenire, cum sunt economiile în tranziţie. Prin prezentul studiu științic se realizează cercetarea faptei de concurență neloială, și anume, a deturnării clientelei concurentului. Deturnarea clientelei concurentului are efecte nu doar în ceea ce privește obținerea unui profit, ci și sub aspectul imaginii pe care o creează concurentul, atât față de agenții economici concurenți, cât și asupra consumatorilor. |
|||||||
Cuvinte-cheie concurență neloială, consummator, economie de piaţă, practici de concurență neloială, clientelă, deturnare |
|||||||
|