Deturnarea clientelei concurentului – abordări teoretice și practice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1014 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 20:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.533.6+347.776 (1)
Infracțiuni împotriva încrederii publice, a moralității, a familiei (512)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1296)
SM ISO690:2012
CASTRAVEȚ, Diana. Deturnarea clientelei concurentului – abordări teoretice și practice. In: Revista Naţională de Drept, 2016, nr. 10(192), pp. 66-70. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 10(192) / 2016 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Deturnarea clientelei concurentului – abordări teoretice și practice
CZU: 343.533.6+347.776

Pag. 66-70

Castraveț Diana
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 decembrie 2016


Rezumat

Concurența neloială este o formă a concurenței care survine atunci când activitatea comerciantului se realizează prin folosirea de procedee contrare legii. Concurența neloială, privită ca orice acţiune, realizată de întreprinderi în procesul concurenţei, care este contrară uzanţelor oneste în activitatea economică, presupune că aceasta aduce prejudicii altor agenţi economici sau poate prejudicia reputaţia lor în afaceri. Astfel, actele de concurență neloială prezintă un interes deosebit prin prisma cunoașterii sferei de răspândire, categoriilor acestora, modalității atragerii răspunderii civile delictuale și reparării prejudiciului cauzat. Studierea formelor de manifestare a concurenţei neloiale este cu atât mai importantă, cu cât ele capătă o diversitate şi o răspândire largă, îndeosebi în economiile de piaţă în devenire, cum sunt economiile în tranziţie. Prin prezentul studiu științic se realizează cercetarea faptei de concurență neloială, și anume, a deturnării clientelei concurentului. Deturnarea clientelei concurentului are efecte nu doar în ceea ce privește obținerea unui profit, ci și sub aspectul imaginii pe care o creează concurentul, atât față de agenții economici concurenți, cât și asupra consumatorilor.

Unfair competition is a form of competition that occurs when the trader’s activity is realized using unlawful methods. Unfair competition, regarded as any action done by enterprises in the competition, which is contrary to honest usage in economic activity, implies that it may bring economic harm or harm to business reputation. Thus, the acts of unfair competition has a special interest through studying different categories, how can be applied liability for unfair competition and how can be appreciated the harm created. The studying of forms of manifestation of unfair competition is even more important as they acquire a diversity and wide spread, particularly in emerging on the economies market such as economies in transition. In the present study is realized the research of the act of unfair competition through misappropriating clients by the competitor. The misappropriating clients by the competitor create different effects: enriching money, the denigration of the image of the competitor etc. Keywords: unfair competition; unfair commercial practices; clients; misappropriating clients; customer; market economy.

Cuvinte-cheie
concurență neloială, consummator, economie de piaţă,

practici de concurență neloială, clientelă, deturnare