Развитие технологий влияющих на инновационные процессы и конкурентную борьбу в телекоммуникационном секторе Республики Молдова
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
708 3
Ultima descărcare din IBN:
2020-12-07 20:11
SM ISO690:2012
КАРА, Владимир. Развитие технологий влияющих на инновационные процессы и конкурентную борьбу в телекоммуникационном секторе Республики Молдова. In: Studii Economice, 2014, nr. 1, pp. 230-237. ISSN 1857-226X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studii Economice
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1857-226X

Развитие технологий влияющих на инновационные процессы и конкурентную борьбу в телекоммуникационном секторе Республики Молдова

Pag. 230-237

Кара Владимир
 
Compania "StarNet"
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 22 octombrie 2016


Rezumat

As a result of necessity of an improvement of competitiveness in both domestic and foreign markets, domestic enterprises have to take into consideration local characteristics and innovation process. As far as telecommunication industry is concerned, the influence of innovation processes is highly dependent on a chosen strategy of national development as well as on long-term vision of the industry itself. Innovation management in telecommunications’ industry is crucial for an achievement of set objectives and in unlocking of competitive advantages. Hence, in order to get desirable results, innovation of the economic sector of the country has to become a strategic priority for the country’s development as a whole. Nevertheless, in order to increase the competitiveness of local Moldavian companies, both a necessity of development of high technology and additional funding for innovation processes is absolutely unquestionable. Therefore, integration of innovative solutions has to become fundamental for businesses. There is evidence that such process happened to be the key factor in development of quality of services provided. That also resulted in positive increase in effectiveness of production processes as well as in competitiveness within the given market. It is clearly seen that innovation is prerequisite for competition, allowing companies to get extra profits as result of use of new products and technologies. Ergo, in order to gain technological leadership and competitive advantage in the market, development of telecommunication industry has to follow a continuous attention to different innovation processes and use of those processes, combined with proper strategic approach. The article describes the development of telecommunication sector, the government influence on those process and innovation processes that tend to affect overall competitiveness, technological progress and products and services provided by the telecommunication companies.

Ca urmare a necesităţii de o îmbunătăţire a competitivităţii atât pe pieţele interne şi externe, întreprinderile autohtone trebuie să ia în considerare caracteristicile locale şi procesul de inovare. În ceea ce priveşte industria de telecomunicaţii este în cauză, influenţa proceselor de inovare este foarte dependentă de o strategie aleasa de dezvoltarea naţională, precum şi în viziunea pe termen lung a industriei în sine. Managementul inovaţiei în industria telecomunicaţiilor este esenţială pentru o realizare a obiectivelor stabilite şi în deblocarea de avantaje competitive. Prin urmare, în scopul de a obţine rezultatele dorite, de inovare a sectorului economic al ţării trebuie să devină o prioritate strategică pentru dezvoltarea ţării în ansamblu. Cu toate acestea, în vederea creşterii competitivităţii companiilor moldoveneşti, atât o necesitate de dezvoltare a unor tehnologii de vârf şi finanţare suplimentară pentru procesele de inovare este absolut de necontestat. De aceea, integrarea de soluţii inovatoare trebuie să devină fundamental pentru întreprinderi. Există dovezi că acest proces s-a întâmplat să fie un factor-cheie în dezvoltarea de calitate a serviciilor oferite. Care, de asemenea, a dus la creşterea pozitivă a eficienţei proceselor de producţie, precum şi în competitivitatea pe piaţa dată. Se vede clar că inovarea este condiţie prealabilă a concurenţei, permiţând companiilor de a obţine profituri suplimentare ca urmare a utilizării de noi produse şi tehnologii. Ergo, în scopul de a obţine de lider tehnologic şi avantaj competitiv pe piata, de dezvoltare a industriei de telecomunicaţii trebuie să urmeze o atenţie continuă pentru diferite procese de inovare şi de utilizare a acestor procese, combinate cu abordare strategică adecvată. Articolul descrie dezvoltarea sectorului de telecomunicaţii, influenţa guvernului cu privire la aceste procese inovarea procesului şi care tind să afecteze competitivitatea globală, progresul tehnologic şi de produse şi servicii oferite de companiile de telecomunicaţii.

Cuvinte-cheie
telecommunications, rates, services, innovation,

telecoms operator, fiber optic link, innovation management.