Dimensiunea de gen în problematica schimbărilor climatice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1168 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 10:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033:305:504.05 (1)
Educație (14644)
Studii de gen (97)
Știința mediului înconjurător (922)
SM ISO690:2012
DAMIAN-TIMOŞENCO, Gabriela, BODRUG-LUNGU, Valentina. Dimensiunea de gen în problematica schimbărilor climatice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 130-134. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Dimensiunea de gen în problematica schimbărilor climatice
CZU: 37.033:305:504.05

Pag. 130-134

Damian-Timoşenco Gabriela, Bodrug-Lungu Valentina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 septembrie 2016


Rezumat

Schimbările climatice (SC) reprezintă o realitate pe care omenirea nu o mai poate ignora şi care este pe cale de a modifica sănătatea umană şi mijloacele de existenţă. Efectele schimbărilor climatice sunt diferite pentru femei şi bărbaţi, dar femeile ar putea să suporte povara SC mai greu în situaţii de sărăcie. Vocile femeilor trebuie să fie auzite şi priorităţile lor sprijinite ca parte a justiţiei climatice. Acestea sunt conştiente de importanţa justiţiei climatice şi pot juca un rol vital ca agenţi ai schimbării în cadrul comunităţilor lor. Pentru a face posibilă participarea femeilor la procesele de luare a deciziilor, femeile trebuie să fie susţinute prin formare, reţele şi acces la resurse. Educaţia sensibilă la gen în atenuarea şi adaptarea la schimbările climatice, abilitarea şi strategiile de rezilienţă-stimulare ar putea pregăti mai bine noile generaţii să reacţioneze în mod adecvat la extreme climatice şi să îmbunătăţească capacităţile lor înnăscute şi dobândite.

GENDER DIMENSION OF CLIMATE CHANGE Climate change is a reality that humanity can no longer ignore and which is about to modify the human health and livelihoods. The impacts of climate change are different for women and men, with women likely to bear the greater burden in situations of poverty. Women’s voices must be heard and their priorities supported as part of climate justice. They are aware of the importance of climate justice and can play a vital role as agents of change within their communities. In order to make women’s participation in decision-making processes possible, women need to be supported with training, networks and access to resources. Gender-sensitive education in mitigation and adaption to climate change, empowerment and resilience boosting strategies could better prepare the new generations to react adequately to climate extremes and make the best of their inborn and acquired capabilities.

Cuvinte-cheie
educaţie sensibilă la gen, adaptare la schimbările climatice, abordare integratoare a egalităţii de gen,

schimbări climatice