Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1311 101 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-09 15:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.048.2+37.015.3 (1) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032) |
SM ISO690:2012 COTRUȚA, Aida. Delimitări conceptuale ale tipurilor de consiliere. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 110-116. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.048.2+37.015.3 | ||||||
Pag. 110-116 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
De la apariţia consilierii, în primele decenii ale secolului XX, şi până în prezent s-au conturat mai multe tipuri de consiliere. În literatura de specialitate găsim mai multe tipologii: consilierea educaţională sau psihopedagogică; psihologică; consilierea profesională/vocaţională sau a carierei; etc. La fel ca psihoterapia şi educaţia, consilierea este o activitate de sprijin. Astfel, în prima jumătate a secolului XX, pe marginea acestui subiect au avut loc numeroase dispute şi controverse între specialiştii în domeniu. Unii autori situau consilierea şi psihoterapia sub semnul egalităţii, alţii însă erau de părere că consilierea este o formă aparte de educaţie. |
||||||
Cuvinte-cheie consiliere, asistenţă psihopedagogică, consiliere psihopedagogică, consiliere educaţională, consiliere vocaţională, consiliere în carieră |
||||||
|