Dimensiunea educaţională a rettelizării textului media
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1255 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:17
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian. Dimensiunea educaţională a rettelizării textului media. In: Revistă de știinţe socioumane , 2010, nr. 2(15), pp. 30-37. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(15) / 2010 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Dimensiunea educaţională a rettelizării textului media

Pag. 30-37

Ghicov Adrian
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 mai 2016


Rezumat

Through text, from the text, and towards the text. Speaking in a constructivist key, we imply the establishing of a learning community whose option is for the text. The postmodern education paradigm places the pupil as a being in a direct and complete relation with reality. Thus, the pupil becomes an interpreter of the world, accepting reality, finding solutions, being convinced of the need for an object, a fact, an attitude that is expressed. In consequence, the media text needs to be accepted as a desirable, feasible, and opportune offer.