Implicaţii ale viziunii moderne şi postmoderne în curriculumul internaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
570 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 19:05
SM ISO690:2012
PRODAN, GianinaCătălina. Implicaţii ale viziunii moderne şi postmoderne în curriculumul internaţional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2011, nr. 5(45), pp. 81-84. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(45) / 2011 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Implicaţii ale viziunii moderne şi postmoderne în curriculumul internaţional

Pag. 81-84

Prodan GianinaCătălina
 
Universitatea „Eftimie Murgu“, Reşiţa
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2016


Rezumat

The work presents a theoretical analysis of curriculum field from international perspective. The objective consists in revealing the characteristics of the curriculum paradigms in the modern and postmodern area. Analyses and transposition of the paradigm construct, used in the philosophy of science; establishing an operational definition of the paradigm in the field of the curriculum; analyzing the development of modern and postmodern curricular paradigms; identification of the existence of a dominant paradigm or curricular theory in the field of education in Romania.