Social competence in teaching english through personalized teaching – learning – evaluation
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
983 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-01 12:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.124:811.111 (3)
Educație (14642)
Limba engleză (686)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Lucia. Social competence in teaching english through personalized teaching – learning – evaluation. In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 4(48), pp. 68-72. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(48) / 2015 / ISSN 1811-5470

Social competence in teaching english through personalized teaching – learning – evaluation
CZU: 371.124:811.111

Pag. 68-72

Şchiopu Lucia
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2016


Rezumat

Essential competence for learning English in a personalized learning system is social competence among others, which represents a combination of knowledge, abilities and attitudes adequate to each context. These are necessary for personal and professional development, for active implication in community life, to become an active and useful citizen in the democratic society. In personalized learning is important to create the unity of the group and develop the ability to work in small groups that increases the efficiency and performance. The group performance will be higher than individual performance in the case when all group members will be motivated to reach the group goals, to collaborate and coordinate the tasks. The social competence helps every personality to adjust rapidly to constant changes that appear in business and economical contexts, to succeed in the world of innovative transformations, productivity and competitiveness.

Competenţa esenţială pentru învăţarea limbii engleze într-un mediu personalizat este printre altele şi competenţa socială, care reprezintă un aliaj de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini adecvate fiecărui context. Acestea sunt necesare în special pentru dezvoltarea personală şi profesională, pentru implicarea activă în viaţa comunităţii, pentru a deveni un cetăţean activ şi util şi pentru a-şi găsi locul şi rostul într-o societate democratică. În învăţarea personalizată este extrem de important de a crea unitatea de grup şi a dezvolta deprinderile de a lucra în grupuri mici, care creşte eficacitatea şi performanţa. Dar performanţa grupului va fi mai ridicată decât performanţa individuală numai dacă toţi membri grupului vor fi motivaţi să realizeze obiectivele grupului, să colaboreze şi să coordoneze sarcinile de lucru. Competenţa socială ajută orice individ să se adapteze mai rapid la modificările constante care apar în mediul de afaceri şi economic, să izbutească într-o lume de transformări de inovaţie, productivitate şi competitivitate

Cuvinte-cheie
Social competence, social identity, obedience, conformity, stereotype, social norms,

the quadripartite model, social information-processing model.