Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1899 183 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 15:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942.5:371.12(478) (1) |
Psihologie (3474) |
Educație (14590) |
SM ISO690:2012 ROBU, Viorel, STOICA, Cătălina. Surse ale stresului percepute în rândul profesorilor: cazul Republicii Moldova
. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2015, nr. 3-4, pp. 12-25. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4 / 2015 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.942.5:371.12(478) | ||||||
Pag. 12-25 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În mod tradiţional, activitatea profesorilor a fost privită ca o muncă ce implică dăruire profesională. Din nefericire, în Republica Moldova, realităţile sociale şi economice au transformat activitatea didactică într-o ocupaţie stresantă. Acest studiu îşi propune explorarea percepţiei pe care profesorii moldoveni care lucrează cu elevi de liceu o au despre sursele stresului din activitatea lor. Participanţii au fost 70 de profesori cu vârste cuprinse între 25 şi 73 de ani, majoritatea fiind femei. Ei au completat un protocol standardizat care a inclus trei chestionare. Aproape jumătate dintre profesorii chestionaţi au raportat un nivel moderat sau ridicat al stresului. Necesitatea de a lucra acasă pentru pregătirea activităţilor şcolare, nivelul scăzut al salarizării, problemele în managementul clasei de elevi, volumul mare al programelor şcolare şi dispoziţiile emise de autorităţile centrale din domeniul educaţiei au fost surse prevalente ale stresului. Sunt discutate unele schimbări în materie de politică, care ar putea contribui la reducerea stresului în rândul profesorilor. |
||||||
Cuvinte-cheie profesori, stres ocupaţional, dăruire profesională, surse ale stresului. |
||||||
|