Considerente cu privire la comerţul exterior al Republicii Moldova cu produse agroalimentare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
823 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-30 23:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.439.5(478):339.562/.564 (1)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1519)
Comerț exterior. Comerț internațional (386)
SM ISO690:2012
DIACONU, Tatiana. Considerente cu privire la comerţul exterior al Republicii Moldova cu produse agroalimentare. In: Economica, 2015, nr. 2(92), pp. 28-35. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(92) / 2015 / ISSN 1810-9136

Considerente cu privire la comerţul exterior al Republicii Moldova cu produse agroalimentare
CZU: 338.439.5(478):339.562/.564
JEL: M1

Pag. 28-35

Diaconu Tatiana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 11 august 2015


Rezumat

În primii ani de independenţă, Republica Moldova şi-a orientat politica externă, în special cea comercială, mai mult spre Est, decât către Vest. Însă, în ultima perioadă, se observă o tendinţă tot mai decisivă a politicii externe direcţionată spre integrarea Republicii Moldova în UE, devenind, la ora actuală, o prioritate majoră cu oportunităţi, în primul rând, pentru sectorul agroalimentar. Acest articol are ca scop evaluarea potenţialului de export al produselor agroalimentare ale Republicii Moldova, pe diferite segmente de piaţă, examinând, totodată, oportunităţile pe care le-ar putea avea fie pe piaţa UE, fie în cazul în care ar fi optat pentru integrarea în Uniunea Vamală.

During the first years of independence, the Republic of Moldova has focused its external policy, especially commercial, more to East than West. Lately there has been a decisive trend of external policy directed to the integration of the Republic of Moldova with EU, currently becoming a major priority with opportunities, especially for agro-food sector. This article aims to evaluate the export potential of agro-food products of the Republic of Moldova in various market segments, examining also the opportunities they might have, either on the EU market, or the case when was opted for integration into the Customs Union.