Depăşirea fenomenelor dialectale din exprimarea elevilor prin intermediul sarcinilor didactice pe niveluri
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1094 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 23:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:811.135.1'282.2(478) (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464)
SM ISO690:2012
COZARI, Ana. Depăşirea fenomenelor dialectale din exprimarea elevilor prin intermediul sarcinilor didactice pe niveluri. In: Revistă de știinţe socioumane , 2015, nr. 2(30), pp. 50-58. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(30) / 2015 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Depăşirea fenomenelor dialectale din exprimarea elevilor prin intermediul sarcinilor didactice pe niveluri
CZU: 373.3:811.135.1'282.2(478)

Pag. 50-58

Cozari Ana
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 16 iulie 2015


Rezumat

The formation and development of communicative skills from the perspective of interdependence local dialect/literary language are considered as priorities of modern education. The propagation of literary norms based on the spoken dialect tackles first of all the problem of oral speech culture. The article „Overcoming dialectal phenomena from pupils’ expression through task-based teaching by levels” presents various dialectal phenomena encountered in the pupils’ expression, they being the representatives of the central group of dialects, and makes practical suggestions concerning their overcoming through teaching tasks by levels.

Cuvinte-cheie
communicative competence, literary language,

dialectal phenomena, local dialect, tasks.