Competenţa de management al stresului ocupaţional – imperativ al formării cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1038 66
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 22:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13.015.3 (3)
Educație (14635)
SM ISO690:2012
ŞOVA, Tatiana. Competenţa de management al stresului ocupaţional – imperativ al formării cadrelor didactice. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 3, pp. 25-31. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2014 / ISSN 1811-5470

Competenţa de management al stresului ocupaţional – imperativ al formării cadrelor didactice
CZU: 371.13.015.3

Pag. 25-31

Şova Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2015


Rezumat

În acest articol sunt descrise comportamentele şi valorile profesionale ce permit cadrelor didactice să reziste agenţilor stresori din mediul educaţional. De asemenea, se vorbeşte despre indicatorii calităţii comportamentelor aceştia fiind incluşi într-o unitate structurală – competenţa de management al stresului ocupaţional – necesară pentru a suprima impulsurile distructive, a preveni consecinţele negative, dar şi pentru a percepe şi valorifica efectele constructive ale stresului ocupaţional, precum şi criteriile de evaluare a competenţei profesionale la debutul carierei pedagogice.

In this paper we describe the behavior and professional values of teachers that allow agents to withstand the stress of education quality indicators such behaviors included in a structural unit - the power of occupational stress management - necessary to suppress destructive impulses, to prevent negative consequences, but also to perceive and exploit the constructive effects of occupational stress, and criteria for evaluation of the professional skills to start teaching career.

Cuvinte-cheie
stres ocupaţional, competenţă afectivă,

stres ocupaţional al cadrelor didactice, competenţă de management al stresului ocupaţional al cadrelor didactice, comportamente şi valori antistres pedagogic, principii pedagogice antistres.