Necesitatea abordării managementului strategic prin contribuţia întreprinderii la dezvoltarea ramurii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
995 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 13:03
SM ISO690:2012
RADOV, Mariana. Necesitatea abordării managementului strategic prin contribuţia întreprinderii la dezvoltarea ramurii. In: Economica, 2010, nr. 3(73), pp. 94-99. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 3(73) / 2010 / ISSN 1810-9136

Necesitatea abordării managementului strategic prin contribuţia întreprinderii la dezvoltarea ramurii

Pag. 94-99

Radov Mariana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 decembrie 2013


Rezumat

Acest articol reflectă necesitatea unei noi abordări în materie de management strategic: managementul strategic de dezvoltare a ramurii. Ideea fundamentală constă în necesitatea direcţionării activităţilor întreprinderilor nu doar spre profitul propriu, ci şi spre contribuţia proprie la dezvoltarea ramurii în care activează. Articolul reliefează această necesitate prin prisma unor premise care ţin de schimbarea mediului extern şi intern ale întreprinderilor, modificările în cercetările moderne de management strategic şi intensificarea cercetărilor la nivel de ramură, precum şi în baza necesităţii de a depăşi criza economică actuală. Subiectul dat este analizat prin evocarea principiilor, care, în opinia autorului, stau la baza noii abordări şi vor permite reinventarea managementului strategic drept unul exigent, echilibrat şi de perspectivă.

This article reflects a new approach to strategic management: strategic management of industry development. The core idea is targeting enterprises‘business not only towards benefits but also towards their contribution to the development of the entire industry. The article emphasizes this need in terms of some premises related to the existent changes in the external and internal business environment, to the changes in the strategic management research and to the intensification of research at the industry level, as well as to the necessity to overpass the actual economic crisis. The subject is analyzed through some principles, which, according to the author’s opinion, reflect a new approach that will lead to the reinvention of strategic management as an exigent, balanced and perspective science.