Baza normativă a învăţământului universitar european
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
874 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 15:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1(4) (8)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2591)
SM ISO690:2012
LAZARI, Constantin. Baza normativă a învăţământului universitar european. In: Relaţii internaţionale. Plus, 2014, nr. 1, pp. 234-245. ISSN 1857-4440.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

Baza normativă a învăţământului universitar european
CZU: 378.1(4)

Pag. 234-245

Lazari Constantin
 
Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 februarie 2015


Rezumat

În articol sunt analizate fenomene complexe: instruirea universitară, educaţia, democraţia, statul modern de drept. Autorul argumentează necesitatea unor schimbări radicale în mentalitatea europenilor şi mai ales a cetăţenilor Republicii Moldova; trasează o linie între tranziţia intelectuală şi cea politică, economică; redimensionează concluziile specialiştilor din domeniu şi tezele expuse în documentele dreptului internaţional european. Aprecierea rolului universităţilor în formarea profesioniştilor solicitaţi pe piaţa muncii este corelată cu tranziţia intelectuală, cu necesitatea eliminării din sistemul educaţiei a fenomenelor nedorite, cum ar fi corupţia, aprecierea inadecvată a funcţiilor cadrelor didactice.

In the article the complex phenomena as university training, education, democracy, modern state of law. The author argues the need for radical changes in the mentality of Europeans and especially the citizens of the Republic of Moldova; makes the difference between the intellectual transition and the political or economic one; resizes conclusions of experts in the field and the thesis set out in the documents of European international law. The importanc of universities in training of proffesionals required on the labor market is correlated with the intellectual transition and with the need to eliminate from the educational system the undesirable phenomena such as corruption or inadequate appreciation of the functions of teachers.

Cuvinte-cheie
tranziţia intelectuală, învăţământul universitar, Codul de conduită al responsabililor cu aplicarea legilor,

educaţia, corupţia