Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
937 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-15 13:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.43(478+498) (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1703) |
SM ISO690:2012 PLAMADEALA, Ana-Maria. Paradoxurile identitare ale artei cinematografice din spaţiul românesc. In: Arta , 2014, nr. 2(AAV), pp. 52-55. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2014 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.43(478+498) | ||||||
Pag. 52-55 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolul cu statut de pionierat se accentuează actualitatea majoră a spectrului problemelor identitare în contextul reintegrării ţărilor ex-socialiste în spaţiul general european. Autorul semnalează, pe de o parte, starea teoretico-metodologică deplorabilă la acest capitol, iar, pe de altă parte, virtualităţile incitante ale evocării originalităţii conştiinţelor identitare est europene prin polisemantismul cunoaşterii cinematografice. Lansând ideea iniţierii prin intermediul artei cinematografice unui dialog dintre vestul şi estul european, autorul purcede la dezvăluirea particularităţilor desfăşurării fenomenului în arealul românesc. Pentru prima dată se întreprinde analiza paradoxurilor manifestării sentimentului identitar, determinate de stările de spirit
a cineaştilor din România și Republica Moldova diametral opuse: cosmopolitismul primilor, suprasaturaţi de naţionalismul turistic în stil ceauşist şi românismul pasional al celorlalţi, impulsionat de o necurmată nostalgie originilor pierdute. Se argumentează oportunitatea joncţiunii virtuţilor filozofico-estetice ale arhetipurilor cinematografice cristalizate în epoca „renaşterii etnice” în Basarabia cu spiritul protestatar şi autocritic al „noului val” românesc. |
||||||
|