Modalităţile de acoperire a subiectului migraţiei de media naţionale (Studiu de caz: posturile de televiziune Moldova 1, Prime TV, Jurnal TV, Publika TV)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
971 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-14 23:14
SM ISO690:2012
CREŢU, Mihail. Modalităţile de acoperire a subiectului migraţiei de media naţionale (Studiu de caz: posturile de televiziune Moldova 1, Prime TV, Jurnal TV, Publika TV). In: Moldoscopie, 2014, nr. 2(65), pp. 70-82. ISSN 1812-2566.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 2(65) / 2014 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Modalităţile de acoperire a subiectului migraţiei de media naţionale (Studiu de caz: posturile de televiziune Moldova 1, Prime TV, Jurnal TV, Publika TV)

Pag. 70-82

Creţu Mihail
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 octombrie 2014


Rezumat

Implicarea media în soluţionarea problemelor stringente a societăţii din Moldova nu se relatează la potenţialul de participare de care se bucură acestea datorită accesibilităţii şi practicilor moderne de producţie media. Scopul a fost colectarea şi analiza materialului media cu referire la migraţie, pus la dispoziţie de posturile cu acoperire naţională: Moldova 1, Prime TV, Jurnal TV, Publika TV. A fost creat un set de date comprehensive de material media ce face atingere fenomenului migraţionist. A fost analizat limbajul întrebuinţat pentru a descrie migraţia, migranţii şi elementele pe lângă fenomen. A fost urmărit în proximitate imediată materialul jurnalistic, pentru a identifica tendinţele celor patru posturi în acoperirea subiectelor tangente migraţiei. În continuare, au fost înregistrate influenţele abordărilor subiectului migraţiei asupra opiniei publice, a perceperilor şi atitudinilor populaţiei. Iniţiativa a condus la colectarea unor informaţii preţioase, datorită chestionarelor, ce au permis determinarea generală a realităţilor migraţiei din Moldova prin ecranele celor patru posturi şi a percepţiilor şi atitudinilor respondenţilor în legătură cu migraţia din ţară. Prin dimensionarea utilizării tematicii migraţie în cadrul emisiunilor relevante la cele mai importante canale de televiziune din ţară, a fost posibilă aflarea gradului de epuizare a subiectului şi, prin urmare, de a iniţia paşi întru perfecţionarea modului de mediatizare a fenomenului migraţiei.

Cuvinte-cheie
mass media,

migraţie, televiziune, acoperire, funcţia informativă,

funcţia cognitiv-formativă (de educare), funcţia de divertisment.