Educaţia muzicală permanentă ca formă de dezvoltare a culturii muzicale a elevului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
954 24
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-23 23:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:78 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4032)
Muzică (1814)
SM ISO690:2012
COSUMOV, Marina. Educaţia muzicală permanentă ca formă de dezvoltare a culturii muzicale a elevului. In: Univers Pedagogic, 2014, nr. 2, pp. 59-64. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2 / 2014 / ISSN 1811-5470

Educaţia muzicală permanentă ca formă de dezvoltare a culturii muzicale a elevului
CZU: 37.016.046:78

Pag. 59-64

Cosumov Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 iulie 2014


Rezumat

Conţinutul educaţiei în societatea postmodernă constituie o resursă strategică a dezvoltării umane durabile, într-un spaţiu şi un timp determinat din punct de vedere istoric, cultural, social-economic etc. Reforma educaţională, având la bază abordarea curriculară, implică transformări radicale şi în educaţia artistică, aceasta constituind „o premisă indispensabilă a formării unei personalităţi culte, cu înalte aspiraţii morale şi spirituale” [Concepţia Educaţiei muzicale]. Educaţia muzicală permanentă va favoriza preocuparea propriului domeniu, în sensul în care acesta va asigura o continuitate productivă, prin urmărirea unei evoluţii şi succesiuni din perspectiva teleologică a procesului de afirmare independentă în corelarea proprie cu mediul muzical, pretutindeni existent.

The content of education in the postmodern society is a strategic resource for sustainable human development in space and time determined from/by historical, cultural and socio-economic point of view, etc. The educational reform, based on curricular approach, involves radical changes including arts education field, constituting/ representing „an essential precondition for/of the cult personality formation with high moral and spiritual aspirations” [Music Education Concept]. The conceptual valorisation of the extracurricular musical environment will favour the concern of musical education field, when the last will ensure a productive continuity by pursuing the development and succession from the teleological independent perspective of the affirmation process in its own correlation with the musical environment, available everywhere.

Cuvinte-cheie
educaţie muzicală permanentă, mediu muzical extraşcolar