Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1211 32 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-12 20:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338:[677+687](478) (1) |
Situație economică. Politică economică. Conducerea economiei. Planificarea economiei. Producție. Servicii. Prețuri (2958) |
Industria textilă (54) |
Industria îmbrăcămintei, confecții. Fabricarea articolelor de toaletă. Cosmetică (150) |
SM ISO690:2012 GRIBINCEA, Alexandru, CERNOVA, Aliona. Dinamica dezvoltării industriei textile și de confecții din Republica moldova. In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 1, pp. 29-40. ISSN 1857-4130. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economie şi Sociologie | ||||||
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1857-4130 | ||||||
|
||||||
CZU: 338:[677+687](478) | ||||||
JEL: L00, L1, L16, L23, L67 | ||||||
Pag. 29-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sectorul textil din Republica Moldova este un sector important de export al ţării şi încă mai are un potenţial imens de creştere. Această industrie a reprezentat 1,5% din PIB şi 3,9 (BNS) din PIB de fabricaţie. Textilele au angajat peste 2750 de lucrători în 2010, 4092 în 2011 şi 4118 în 2012. Cele mai importante destinaţii de export pentru producătorii de textile din Moldova sunt ţările UE. Principalele avantaje competitive ale Moldovei includ o forţă de muncă competitivă şi este una dintre cele mai ieftine locaţii. Cele mai multe dintre aceste locuri de muncă sunt din mediul rural, şi anume aparţin femeilor tinere, care alcătuiesc 85-95 la suta din totalul lucrătorilor T |
||||||
Cuvinte-cheie textile, producere, comerţ, avantaje, competitivitate |
||||||
|