Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
855 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-18 14:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.772(478) (17) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1296) |
SM ISO690:2012 MOGOL, Natalia. Examinarea mărcilor ce conţin semne false sau înşelătoare. In: Intellectus, 2014, nr. 1, pp. 29-35. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | ||||||
Numărul 1 / 2014 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | ||||||
|
||||||
CZU: 347.772(478) | ||||||
Pag. 29-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt abordate unele aspecte bprivind protecţia mărcilor, autoarea examinând în mod special cazurile prevăzute de (art. 7(1) g) din Legea 38/2008 privind protecţia mărcilor, în care este stipulat că, pentru a fi înregistrată o marcă, aceasta nu trebuie să fie falsă sau înşelătoare în ceea ce ţine de natura, calitatea sau originea geografică a produsului/ serviciului. Cerinţa dată rezultă din câteva tratate internaţionale la care Republica Moldova este parte (Convenţia de la Paris privind Protecţia Proprietăţii Intelectuale, Aranjamentul de la Madrid privind represiunea indicaţiilor false sau înşelătoare şi Acordul privind drepturile de proprietate intelectuală legate de comerţ (TRIPS)) şi se regăseşte practic în legislaţiile tuturor statelor membre la Convenţia de la Paris pentru Protecţia Proprietăţii Industriale. Principiul fundamental de care trebuie să se conducă un examinator pentru aprecierea riscului de inducere în eroare cu privire la originea geografică rezidă în faptul că fiecare marcă trebuie examinată în parte, apreciindu-se de fiecare dată riscul real al inducerii în eroare a consumatorului în raport cu produsele revendicate. |
||||||
|