Aplicaţii în domeniul managementului calităţii şi al cunoştinţelor pe exemplul facultăţii “Relaţii economice internaţionale”, ASEM
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
982 21
Ultima descărcare din IBN:
2022-09-21 12:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.6:378.633(478) (1)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2602)
SM ISO690:2012
BENEA-POPUŞOI, Elina. Aplicaţii în domeniul managementului calităţii şi al cunoştinţelor pe exemplul facultăţii “Relaţii economice internaţionale”, ASEM. In: Economica, 2014, nr. 1(87), pp. 14-17. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(87) / 2014 / ISSN 1810-9136

Aplicaţii în domeniul managementului calităţii şi al cunoştinţelor pe exemplul facultăţii “Relaţii economice internaţionale”, ASEM
CZU: 005.6:378.633(478)
JEL: A 20; A 22; I 21; M 11

Pag. 14-17

Benea-Popuşoi Elina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 30 aprilie 2014


Rezumat

Experienţa instituţiilor de învăţământ superior, inclusiv cea acumulată de ASEM, denotă necesitatea combinării Sistemului de Management al Calităţii cu un Sistem de Management al Cunoştinţelor. Autorul arată importanţa monitorizării lanţului valoric al procesului de studii în auditoriu, proces determinat de capitalul uman implicat. Se accentuează rolul personalităţii cadrului didactic, factorii determinanţi ai acesteia: motivaţiile lăuntrice, dar şi anumiţi factori externi, reguli de joc, între care evaluarea activităţii metodico-didactice în baza asistenţei la orele auditoriale. Sunt reliefate condiţiile acestei forme de evaluare, precum şi modalităţi de optimizare ale acestora. Autorul prezintă o variantă a criteriilor de evaluare a activităţii metodico-didactice, sintetizată în baza experienţei din cadrul Facultăţii REI, ASEM.

The experience of higher education institutions, also that acquired by ASEM, reveals the need to complement the system of quality management by a knowledge management system. The author shows the importance of monitoring the value chain of the educational process in the lecture hall, a process driven by the human capital involved. The role of the teacher’s personality, as well as its determinant factors, is emphasized: the inner motivations, and also some outer factors, the rules of the game, comprising the assessment of the methodical-teaching activity based on classroom observations. Both the conditions of this kind of assessment as well as ways to optimize them are highlighted. The author displays a synthesized version of criteria for assessing methodical-teaching activity, based on experience within the Faculty of International Economic Relations (IER) of ASEM.

Cuvinte-cheie
capital uman, învăţământ universitar,

managementul calităţii şi al cunoştinţelor, criterii de evaluare a activităţii metodico-didactice, personalitatea cadrului didactic.