Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1258 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-29 11:17 |
SM ISO690:2012 ROTARU, Liliana, HĂMURARU, Maria. Stagiile de practică pedagogică: experienţe europene (Universitatea Aveiro, Portugalia)
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 271-283. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 271-283 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorii analizează sistemul de organizare a practicii de specialitate pentru programele de master care au drept scop
pregătirea cadrelor didactice pentru învăţământul preuniversitar în Portugalia. La baza cercetărilor au stat programele de master în ştiinţele educaţiei şi experienţa Departamentului Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Universităţii din Aveiro, Portugalia. Este specificat faptul că, conform legislaţiei portugheze, cadrul didactic pentru învăţământul preuniversitar, indiferent de ciclu, se formează doar la Ciclul II – Master al învăţământului universitar. Cadrul legal al practicii pedagogice ghidate este reglementat în Decretul nr.43 din 22 februarie 2007 al Ministerului Educaţiei al Portugaliei. Autorii au examinat sistemul de organizare a practicii pedagogice ghidate, locul practicii în planul de învăţământ la diferite programe de master în domeniul educaţiei, numărul de credite alocate, modul de monitorizare şi evaluare a ei. Experienţa preluată în cadrul proiectului TEREC (Modernizarea formării profesionale a cadrelor didactice pentru învăţământul preuniversitar) şi practica de organizare a stagiilor pedagogice ghidate de la Universitatea din Aveiro ar putea fi utilizate pentru conceptualizarea |
||||||
Cuvinte-cheie program de master, practică pedagogică ghidată, învăţământ preuniversitar |
||||||
|