Rolul autonomismului valorilor pentru sensul uman
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
747 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-24 13:33
SM ISO690:2012
GÎNCU, Irina. Rolul autonomismului valorilor pentru sensul uman. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 22-25. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Rolul autonomismului valorilor pentru sensul uman

Pag. 22-25

Gîncu Irina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

Autorul pune în discuţie teoria valorilor din perspectiva obiectivismului filosofic, expunînd ideile cu privire la aceasta înaintate de către Neo-Kantienii Şcolii Filosofice de la Baden. Conceptul de valoare este analizat prin prisma abordărilor lui W.Windelband şi H.Rickert. Se descriu caractersiticele, formele, funcţiile valorilor, precum şi procesul de evaluare a acestora şi impactul teoriei valorilor asupra procesului educaţional.

The article deals with the theory of values from the point of view of objectivists' philosophers. It exposes the theory of values expressed by the Neo-Kantianists from Baden Philosophy School. The concept of value is analyzed from the point of view W.Windelband and H.Rickert. It discusses the value characteristics, forms, functions and the process of valuation and considers the impact of the theory on the educational process.

Cuvinte-cheie
teoria valorilor, proces educaţional,

obiectivism filosofic, neokantieni