Contextul sociocultural al evoluţiei conceptului de ghidare/proiectare a carierei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1062 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 16:58
SM ISO690:2012
DANDARA, Otilia. Contextul sociocultural al evoluţiei conceptului de ghidare/proiectare a carierei . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 5-14. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Contextul sociocultural al evoluţiei conceptului de ghidare/proiectare a carierei

Pag. 5-14

Dandara Otilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

Conceptul de ghidare în carieră trebuie abordat ţinându-se cont de relaţia acestuia cu mediul socioeconomic, fiind luat în consideraţie şi aspectul lui lingvistic. „Şcoala” americană lansează termenul ghidare vocaţională, care ulterior, fiind schimbată esenţa procesului, evoluează în ghidare în carieră, planificarea carierei. „Şcoala” franceză lansează termenul orientare profesională, care, odată cu intensificarea fenomenului de diversificare a învăţământului, evoluează în orientare şcolară şi orientare profesională. Din necesitatea susţinerii adulţilor, se utilizează termenul „însoţire/ghidare (acompanement)”. În mediul local s-au folosit termeni diferiţi, care reflectă esenţa fenomenului în diferite stadii. Noi pledăm pentru termenii ghidare în carieră şi planificarea carierei, concepte care reflectă un proces în curs de desfăşurare în limitele vieţii conştiente a individului.

Concept of Career Guidance needs to be approached, considering the socioeconomic environment and the linguistic aspect. American School launches the term of Vocational Guidance, which later, under the influence of changing essence of the process, evolves in Career Guidance, Career Planning. French school launches the term of Professional Orientation, which along with the increased phenomenon of Education diversification evolves in School Orientation and Professional Orientation, and with the necessity of supporting the adults, the term of accompaniment is used. In the local environment were used different terms that reflect the essence of the phenomenon in different stages. We plead for Career Guidance and Career Planning terms, concepts which reflect an ongoing process, within the limits of the conscious life of the individual.

Cuvinte-cheie
ghidare în carieră, proiectarea carierei