Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1062 63 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 16:58 |
SM ISO690:2012 DANDARA, Otilia. Contextul sociocultural al evoluţiei conceptului de ghidare/proiectare a carierei
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 5-14. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 5-14 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul de ghidare în carieră trebuie abordat ţinându-se cont de relaţia acestuia cu mediul socioeconomic, fiind luat în consideraţie şi aspectul lui lingvistic. „Şcoala” americană lansează termenul ghidare vocaţională, care ulterior, fiind schimbată esenţa procesului, evoluează în ghidare în carieră, planificarea carierei. „Şcoala” franceză lansează termenul orientare profesională, care, odată cu intensificarea fenomenului de diversificare a învăţământului, evoluează în orientare şcolară şi orientare profesională. Din necesitatea susţinerii adulţilor, se utilizează termenul „însoţire/ghidare (acompanement)”. În mediul local s-au folosit termeni diferiţi, care reflectă esenţa fenomenului în diferite stadii. Noi pledăm pentru termenii ghidare în carieră şi planificarea carierei, concepte care reflectă un proces în curs de desfăşurare în limitele vieţii conştiente a individului. |
||||||
Cuvinte-cheie ghidare în carieră, proiectarea carierei |
||||||
|