Aspecte ale valorificării inteligenţelormultiple la orele de limba şi literatura română
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
886 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-06 16:15
SM ISO690:2012
CANTEMIR, Grigore, VOVC, Mariana. Aspecte ale valorificării inteligenţelormultiple la orele de limba şi literatura română . In: Glotodidactica, 2012, nr. 2, pp. 25-42. ISSN 1857-0763.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Glotodidactica
Numărul 2 / 2012 / ISSN 1857-0763

Aspecte ale valorificării inteligenţelormultiple la orele de limba şi literatura română

Pag. 25-42

Cantemir Grigore, Vovc Mariana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2014


Rezumat

Gardner's theory of multiple intelligences has drawn educators’ attention due to the fact that, as its author mentioned himself, all of us “are not the same, all of us don’t have the same kind of mind, for most people education is more effective if these differences in activity and mental capacity are taken into account, rather than being ignored”. In the following, we bring about a number of arguments and techniques that prove the necessity of using this theory, which undoubtedly increases the number of interactive methods in teaching the Romanian language and literature

Teoria inteligenţelor multiple a lui Gardner a atras atenţia pedagogilor datorită faptului că, aşa cum menţionează însuşii autorul ei, noi „nu suntem toţi la fel, nu avem toţi acelaşi fel de minte, la majoritatea oamenilor educaţia este mai degrabă eficientă, dacă se ţine seama de aceste diferenţe în activitatea şi capacitatea mintală, decât dacă sunt ignorate”. În cele ce urmează, vom aduce o serie de argumente şi tehnici în favoarea valorificării acestei teorii, care, indubitabil, sporeşte numărul metodelor interactive în procesul de predare a limbii şi literaturii române.

Cuvinte-cheie
teoria inteligenţelor multiple, tehnică, metodă interactivă