Noi strategii activ-participative in formarea la elevi a competenţelor de comunicare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
874 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 20:27
SM ISO690:2012
CANTEMIR, Grigore, VOVC, Mariana. Noi strategii activ-participative in formarea la elevi a competenţelor de comunicare . In: Glotodidactica, 2010, nr. 2, pp. 35-47. ISSN 1857-0763.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Glotodidactica
Numărul 2 / 2010 / ISSN 1857-0763

Noi strategii activ-participative in formarea la elevi a competenţelor de comunicare

Pag. 35-47

Cantemir Grigore, Vovc Mariana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2014


Rezumat

Recently, the modern school has completely changed the educational goal transfering the educational „aim” from the informational stock on the development of competences. Nowadays, the students should not necessary know well the grammar of their native or of a foreign language, or memorize and recite a lot of poems, but they should know how to organize their discourse and speak fluently on every topic with their colleagues, adults at school, on the street, TV, radio and in public.

În ultimul timp, şcoala contemporană şi-a schimbat completamente scopul educaţional, transferând „ţinta” educaţională de pe stocul informaţional pe formarea de competenţe. Astăzi, elevului i se cere nu să cunoască la perfecţie gramatica limbii materne şi a celor străine, să recite pe de rost o sumedenie de poezii, ci să se descurce lejer, organizându-şi discursuri şi comunicând pe orice temă cu colegii, cu semenii, cu cei mai în vârstă, la şcoală, pe stradă, în societate, la radio şi televiziune etc. Asupra acestor chestiuni vom insista în rândurile ce ni se rezervă.