Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1423 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-03 20:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.03+821.135.1-2(478).09 (3) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2112) |
SM ISO690:2012 GHILAŞ, Ana. Prolegomene la didascalii. In: Arta , 2013, nr. 2(AAV), pp. 137-144. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 2(AAV) / 2013 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 792.03+821.135.1-2(478).09 | |||||||
Pag. 137-144 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol este abordat, din perspectivă istorico-teoretică, un element al structurii discursului dramatic numit didascalie sau „text secundar”. Sunt relevate originile şi polisemantismul termenului, tipologia, funcţiile şi rolul didascaliilor pe parcursul evoluţiei teatrului privind relaţia autor-regizor-actor. La etapa actuală, didascalia este interpretată din mai multe puncte de vedere: mod de exprimare a individualităţii creatoare a autorului-dramaturg şi/sau a conceptului său artistic, text independent în structura discursului, modalitate de afirmare a mesajului „textului principal”, funcţia poetică a didascaliilor ş.a. |
|||||||
Cuvinte-cheie discurs dramatic, tipologie, didascalia, „text secundar”, perspectivă de abordare. |
|||||||
|