Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1359 95 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 09:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (476) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4025) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Atitudinea – o „nouă forţă” a educaţiei. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 4(40), pp. 3-9. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(40) / 2013 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 3-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema atitudinilor în domeniul educaţional apare, tot mai insistent în ultimul timp, în cadrul abordărilor pedagogiei competenţelor. Referitor la acest delicat raport dintre competenţă şi atitudine, apare întrebarea dacă „întâlneşte” oare competenţa atitudinea şi şi-o asumă sau nu. Se ajunge la concluzia că nu poate competenţa să însumeze atitudinea, deoarece aceste două valori educaţionale au ca determinări de bază câte cinci caracteristici-cheie diferite: relaţie, comportament, valori pentru atitudine şi modalitate, acţiune, eficienţă pentru competenţă. Atunci când avansăm formarea/dezvoltarea competenţelor, avem în vedere, aşadar, competenţa în totalitatea componentelor sale (cunoaşterea, capacitatea/abilitatea, atitudinea „adunate la un loc”, fiecare cu partea sa de contribuţie). Dacă oferim fiecărei componente statut aparte, atunci ierarhizarea ar fi alta: cunoştinţe, competenţe (capacităţi, aptitudini, abilităţi, deprinderi, priceperi) şi atitudini. |
||||||
Cuvinte-cheie atitudine, competenţă, comportament, acţiune |
||||||
|