Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
899 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 14:24 |
SM ISO690:2012 СОКОЛОВА, Анна. Стратегия проектирования организационной структуры на предприятиях малого бизнеса в Молдове. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2007, nr. 2, pp. 156-159. ISSN 1857-2073. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice) | ||||||
Numărul 2 / 2007 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033 | ||||||
|
||||||
Pag. 156-159 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Structura organizatorică este un mecanism instituţional de mobilizare a resurselor materiale, financiare, informaţionale
şi umane pe toate nivelurile sistemului. Elementele principale ale structurii organizatorice le constituie complexitatea,
centralizarea şi formalizarea. Structura organizatorică depinde de mai mulţi factori interni şi externi, dintre care principalul este produsul exploatat. Structura organizatorică prezintă o schemă de cooperare a grupurilor organizaţiei.
Din punct de vedere managerial, principalele probleme privind proiectarea structurii organizatorice le constituie structurarea şi garantarea unei cooperări şi comunicări eficiente între membrii unei organizaţii.
Proiectarea organizatorică este un proces neîntrerupt. Alegerea tipului de structură organizatorică depinde de
strategia întreprinderii, mediul înconjurător şi organizarea internă a firmei. Structura birocratică sau antreprenorială se
caracterizează prin lipsa standardizării funcţiei. Structura dată este cea mai răspândită în organizaţiile mijlocii şi adesea se foloseşte la rezolvarea problemelor simple. Ea are o ierarhie plană şi majoritatea mesajelor se realizează pe aceeaşi cale – de la conducător la subordonat.
Structura organizatorică a întreprinderii poate fi considerată optimă în cazul în care toate subdiviziunile întreprinderii completează producerea de bază şi asigură funcţionarea acesteia, toate lucrând cu randament maxim, cu scopul de a atinge rezultatul final, care ar putea fi punerea în circulaţie a unei producţii profitabile şi competitive. |
||||||
|