Dezvoltarea profesională şi actualitatea. Opinii ale profesorilor de clase primare din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1126 3
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-30 09:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.132(478) (1)
Educație (14642)
SM ISO690:2012
HAREA, Maria, MOREL, Maia. Dezvoltarea profesională şi actualitatea. Opinii ale profesorilor de clase primare din Republica Moldova. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 3(35), pp. 44-50. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(35) / 2012 / ISSN 1811-5470

Dezvoltarea profesională şi actualitatea. Opinii ale profesorilor de clase primare din Republica Moldova
CZU: 371.132(478)

Pag. 44-50

Harea Maria1, Morel Maia2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Université de Montréal
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2013


Rezumat

Prezentul articol tratează unele probleme referitoare la formarea continuă a cadrelor didactice din Republica Moldova, care face parte din câmpul geopolitic al fostelor ţări ale blocului sovietic, şi care odată cu independenţa sa din 1991 a cunoscut importante schimbări în sistemul educaţional, orientat astăzi spre standarde europene. Noi expunem rezultatele unui studiu explorator bazat pe opinia cadrelor didactice din republică: a) asupra dezvoltării profesionale la ora Internetului; b) asupra rolului diverselor forme de partajare a cunoştinţelor în procesul de actualizare a competenţelor profesionale.

Dans cet article, nous traitons des problèmes de la formation continue des enseignants en nous appuyant sur l’exemple de la République de Moldavie, qui a connu après l’indépendance du pays en août 1991 des changements importants dans son système d’enseignement, orienté aujourd’hui vers des standards européens. Nous nous attachons à clarifier dans la perspective des enseignants moldaves deux aspects de leur développement professionnel : a) les échanges professionnels à l’heure d’Internet; b) le rôle de diverses formes de partage des connaissances dans l’actualisation des compétences professionnelles.