Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
735 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 23:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (478) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Modernitatea axiologică a pedagogiei kantiene. Întoarcere în viitor. In: Univers Pedagogic, 2010, nr. 3, pp. 14-20. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3 / 2010 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 14-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Materialul prezintă o „familie de idei” de referinţă în domeniul educaţiei valorice, anunţând o viziune reactualizatoare, care se înscrie în procesul de modernizare a educaţiei, adică de distincţie a re/noutăţii ideilor lui Im. Kant, detaşate de timpul trecut şi asociate cu valorile care semnifică o notă de superioritate timpului la prezent a
educaţiei. În felul acesta, în stilistica modernităţii
educaţiei se înscriu un şir de „relevanţe”, ca principii sau reguli de acţiune. Nu se demonstrează, ci doar se justifică ideile, concluziile fiind formulate din interpretarea
neteodiceică, care are menirea de a inspira optimism, a spori credinţa într-un sistem de valori educaţionale. |
||||||
|