Particularităţile preţului de transfer în cadrul contabilităţii de gestiune
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
723 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-09 20:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
657.471 (36)
Contabilitate (946)
SM ISO690:2012
MIHAILĂ, Svetlana. Particularităţile preţului de transfer în cadrul contabilităţii de gestiune . In: Economica, 2012, nr. 4(82), pp. 121-126. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 4(82) / 2012 / ISSN 1810-9136

Particularităţile preţului de transfer în cadrul contabilităţii de gestiune
CZU: 657.471

Pag. 121-126

Mihailă Svetlana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

În companiile bazate pe structura matriceală, conducătorii centrelor de responsabilitate financiară sunt orientaţi către formarea subdiviziunilor lor ca o unitate economică independentă. Procesul de separare a activităţilor este alcătuit din transferul de mărfuri şi prestări de servicii unul către celălalt. Aceste intra-transferuri (transferuri) trebuie să fie caracterizate de o valoare concretă, definită ca preţul de transfer. Astfel, departamentul vânzări va prefera să transmită produsul său la un preţ mai mare decât costul, pentru a avea profit. Preponderent valoarea şi alocarea profiturilor care apar în cadrul întreprinderii, la fel ca şi intenţiile departamentelor de a localiza optimizările formează esenţa preţului de transfer.

In companies based with a matrix structure, the heads of financial responsibility centers are orientated to make their divisions an independent economic unit. The process of separating businesses consists of transfer goods and provide services to each other. Such intra-transfer (transfer) should be characterized by a certain value, defined as a transfer price. Thus, the sales departments would like to pass their products at a price above the cost of production, that is, to make a profit. Mainly the value and the allocation of profits, originated within the company, as well as the intentions of the departments to local optimization make the essence of the transfer pricing.