Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
110 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 18:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37:316 (14) |
Educație (14645) |
Sociologie (3386) |
SM ISO690:2012 RUSSBACH, Lucie. Questionner l'expression identitaire dans les cours d’art de classes ordinaires dans une perspective de diversité et d'inclusion. In: Intertext , 2023, nr. 2(62), pp. 98-105. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2023.2.10 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intertext | ||||||
Numărul 2(62) / 2023 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2023.2.10 | ||||||
CZU: 37:316 | ||||||
Pag. 98-105 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Multiplicarea spațiilor de definire a identității în societatea noastră globalizată și tehnologică poate genera tensiuni pentru indivizii care sunt în situație de negociere, în diferite contexte, a identităților multiple care sunt percepute uneori ca incompatibile (Beauregard, 2019). Într-adevăr, fiecare individ are mai multe identități - acestea fiind flexibile și în evoluție -, situându-se la intersecția mai multor tipuri de diversitate, chiar dacă el este singurul reprezentant al „categorii” sale (Ginzburg, 2003). Aceste identități sunt exprimate diferit în diferitele sfere ale activității și a vieții sale, inclusiv școala, și în fiecare dintre disciplinele școlare, inclusiv artele. Acest text își propune să pună în discuție - în contextul artelor plastice - expresia identității dintr-o perspectivă a diversității și incluziunii. Prin urmare, se va aborda articularea și adaptarea la context a identităților individuale, și mai cu seamă interacțiunile dintre identitatea individuală și cea socială (Descombes, 2017). Disciplina arte plastice este examinată ca un teren privilegiat de exprimare (Lemonchois, 2011) și de împărtășire a experienței sensibile (Rancière, 2000). Cum poate acest spațiu de dialog intersubiectiv să conducă la o mai bună înțelegere între indivizi, la o mai mare includere a diversității individuale și a identităților multiple și, în cele din urmă, la o îmbunătățire a conviețuirii? Acestea sunt aspectele explorate cu precădere în prezentul articol. |
||||||
Cuvinte-cheie identitate, expresie identitară, curs de arte plastice, abordare incluzivă, diversitate, subiectivitate, identity, identity expression, fine arts course, inclusive approach, diversity, subjectivity |
||||||
|