Questionner l'expression identitaire dans les cours d’art de classes ordinaires dans une perspective de diversité et d'inclusion
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
110 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 18:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:316 (14)
Educație (14645)
Sociologie (3386)
SM ISO690:2012
RUSSBACH, Lucie. Questionner l'expression identitaire dans les cours d’art de classes ordinaires dans une perspective de diversité et d'inclusion. In: Intertext , 2023, nr. 2(62), pp. 98-105. ISSN 1857-3711. DOI: https://doi.org/10.54481/intertext.2023.2.10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intertext
Numărul 2(62) / 2023 / ISSN 1857-3711 /ISSNe 2345-1750

Questionner l'expression identitaire dans les cours d’art de classes ordinaires dans une perspective de diversité et d'inclusion

Enquiring for Expressing Identity within Art Courses in Conventional Classes from the Diversity and Inclusion Perspective

DOI:https://doi.org/10.54481/intertext.2023.2.10
CZU: 37:316

Pag. 98-105

Russbach Lucie
 
Université du Québec à Montréal
 
 
Disponibil în IBN: 5 martie 2024


Rezumat

Multiplicarea spațiilor de definire a identității în societatea noastră globalizată și tehnologică poate genera tensiuni pentru indivizii care sunt în situație de negociere, în diferite contexte, a identităților multiple care sunt percepute uneori ca incompatibile (Beauregard, 2019). Într-adevăr, fiecare individ are mai multe identități - acestea fiind flexibile și în evoluție -, situându-se la intersecția mai multor tipuri de diversitate, chiar dacă el este singurul reprezentant al „categorii” sale (Ginzburg, 2003). Aceste identități sunt exprimate diferit în diferitele sfere ale activității și a vieții sale, inclusiv școala, și în fiecare dintre disciplinele școlare, inclusiv artele. Acest text își propune să pună în discuție - în contextul artelor plastice - expresia identității dintr-o perspectivă a diversității și incluziunii. Prin urmare, se va aborda articularea și adaptarea la context a identităților individuale, și mai cu seamă interacțiunile dintre identitatea individuală și cea socială (Descombes, 2017). Disciplina arte plastice este examinată ca un teren privilegiat de exprimare (Lemonchois, 2011) și de împărtășire a experienței sensibile (Rancière, 2000). Cum poate acest spațiu de dialog intersubiectiv să conducă la o mai bună înțelegere între indivizi, la o mai mare includere a diversității individuale și a identităților multiple și, în cele din urmă, la o îmbunătățire a conviețuirii? Acestea sunt aspectele explorate cu precădere în prezentul articol.

The multiplication of identity defining spaces in our globalized and technological society can generate tensions for individuals who are in a situation of negotiating, in different contexts, multiple identities that are sometimes perceived as incompatible (Beauregard, 2019). Indeed, each individual has several identities - these being flexible and evolving -, being at the intersection of several types of diversity, even if he is the only representative of his "category" (Ginzburg, 2003). These identities are expressed differently in the different spheres of his work and life, including school, and in each of the school subjects, including the arts. This text aims to discuss - in the context of the visual arts - the expression of identity from a perspective of diversity and inclusion. Therefore, the articulation and adaptation to the context of individual identities will be addressed, and especially the interactions between individual and social identity (Descombes, 2017). The fine arts discipline is examined as a privileged terrain of expression (Lemonchois, 2011) and sharing of sensitive experience (Rancière, 2000). How can this space of intersubjective dialogue lead to better understanding between individuals, to greater inclusion of individual diversity and multiple identities, and ultimately to an improvement in coexistence? These are the aspects mainly explored in this article.

Cuvinte-cheie
identitate, expresie identitară, curs de arte plastice, abordare incluzivă, diversitate, subiectivitate,

identity, identity expression, fine arts course, inclusive approach, diversity, subjectivity