The curriculum at the decision of the school - a factor of progress in the development of communication skills of students
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
74 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 14:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:37.042:316.77 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (799)
SM ISO690:2012
BANU, Vasilica Carina. The curriculum at the decision of the school - a factor of progress in the development of communication skills of students. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 227-231. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_34
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

The curriculum at the decision of the school - a factor of progress in the development of communication skills of students

Curriculumul la decizia școlii - un factor de progres în dezvoltarea competențelor de comunicare ale elevilor

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_34
CZU: 37.016:37.042:316.77

Pag. 227-231

Banu Vasilica Carina
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2024


Rezumat

The current social and economic dynamics recorded at the national level has determined the appearance of significant changes in the Romanian educational system. Thereby, schools and communities, especially those in rural areas, face a series of challenges aimed at the real needs of the beneficiaries of educational services. In order to improve and overcome such situations, schools and communities can benefit from specialized support, within the framework of implemented and accredited study programs or projects. They can be supported by the curriculum at the school’s decision. It must be seen as part of the entire curriculum and not as irrelevant in relation to the national one in force or being in contradiction with it. The student needs to experience a coherent curriculum, and not a fragmented, deficient one. Thus, the curriculum at the decision of the school must meet the national one and blend together. Since then the traditional subject-based curriculum has emphasized knowledge and understanding. Because of that, the role of the curriculum in the decision of the school has addressed to those desired competences that are too little developed specifically or explicitly by academic disciplines. Examples of such skills may include personal development, preparation for adulthood and economic life, encouraging the responsible being, etc.

Actuala dinamică socială și economică înregistrată la nivel național a determinat apariția unor schimbări semnificative în sistemul educațional românesc. Astfel, școlile și comunitățile, în special cele din mediul rural, se confruntă cu o serie de provocări care vizează nevoile reale ale beneficiarilor de servicii educaționale. În vederea îmbunătățirii și depășirii unor astfel de situații, școlile și comunitățile pot beneficia de sprijin specializat, în cadrul unor programe sau proiecte de studii implementate și acreditate. Acestea pot fi susținute de curriculum la decizia școlii. Acesta trebuie să fie considerat ca parte a întregului curriculum și nu ca fiind irelevant în raport cu cel național în vigoare sau fiind în contradicție cu acesta. Elevul trebuie să experimenteze un curriculum coerent, și nu unul fragmentat și deficitar. Astfel, curriculumul la decizia școlii trebuie să se întâlnească cu cel național și să se îmbine. De atunci, curriculumul tradițional bazat pe discipline a pus accentul pe cunoaștere și înțelegere. Din acest motiv, rolul curriculumului la decizia școlii s-a adresat acelor competențe dorite care sunt prea puțin dezvoltate în mod specific sau explicit de către disciplinele academice. Exemple de astfel de competențe pot include dezvoltarea personală, pregătirea pentru vârsta adultă și viața economică, încurajarea ființei responsabile etc.

Cuvinte-cheie
curriculum, school decision curriculum, competence, communication competence, student, learning,

curriculum, curriculum de decizie școlară, competenţă, competenţă de comunicare, elev, învăţare