Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de tip bulliyng: cadrul teoretic și praxiologic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
148 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 23:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624.3:37 (3)
Psihologie socială (992)
Educație (14644)
SM ISO690:2012
GEORGESCU, Corina Ioana. Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de tip bulliyng: cadrul teoretic și praxiologic. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 165-170. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_24
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de tip bulliyng: cadrul teoretic și praxiologic

Preventing and reducing aggressive bullying behavior: theoretical and praxiological framework

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_24
CZU: 316.624.3:37

Pag. 165-170

Georgescu Corina Ioana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de toup bullyng este actuală și în plan social, și în plan psihologie, și în plan pedagogic. Acest lucru se confruntă prin implicarea diferitor structuri internaționale de profil privind stabilirea unor strategii de diminuare și prevenire a fenomenului ,,bullyng”. În studiul dat pornim de la analiza diferitor documente, convenții, tratate internaționale în care se pune promblema prevenirii și diminuării comportamentului agresiv al elevilor. Totodată, pe larg se analizează cadrul teoretic explicativ al fenomenului ,,bullyng”, se argumentează și unele strategii de prevenire și diminuare a bullyngului în licee: prevenția primară, prevenția secundară, prevenția terțiară, având ca direcții generale: educația și conștientizarea fenomenului, dezvoltarea socio-emoțională, promovarea toleranței zero față de bullyng, supraveghere și intervenții promte, colaborare cu părinții și comunitatea.

The prevention and reduction of aggressive toup bullying behavior is also current in social, psychological and pedagogical terms. This is faced through the involvement of different international structures in the establishment of strategies to reduce and prevent the ,,bullying” phenomenon. In this study, we start from the analysis of various documents, conventions, international treaties in which the problem of preventing and reducing the aggressive behavior of students is posed. At the same time, the explanatory theoretical framework of the ,,bullying” phenomenon is extensively analyzed, and some strategies for preventing and reducing bullying in high schools are argued: primary prevention, secondary prevention, tertiary prevention, having as general directions: education and awareness of the phenomenon, social development -emotional, promoting zero tolerance towards bullying, supervision and prompt interventions, collaboration with parents and the community.

Cuvinte-cheie
agresivitate, comportament agresiv, bullyng, prevenire, diminuare,

aggression, aggressive behavior, bullying, prevention, reduction