Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
148 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 23:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.624.3:37 (3) |
Psihologie socială (992) |
Educație (14644) |
SM ISO690:2012 GEORGESCU, Corina Ioana. Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de tip bulliyng: cadrul teoretic și praxiologic. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 165-170. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_24 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_24 | ||||||
CZU: 316.624.3:37 | ||||||
Pag. 165-170 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prevenirea și diminuarea comportamentului agresiv de toup bullyng este actuală și în plan social, și în plan psihologie, și în plan pedagogic. Acest lucru se confruntă prin implicarea diferitor structuri internaționale de profil privind stabilirea unor strategii de diminuare și prevenire a fenomenului ,,bullyng”. În studiul dat pornim de la analiza diferitor documente, convenții, tratate internaționale în care se pune promblema prevenirii și diminuării comportamentului agresiv al elevilor. Totodată, pe larg se analizează cadrul teoretic explicativ al fenomenului ,,bullyng”, se argumentează și unele strategii de prevenire și diminuare a bullyngului în licee: prevenția primară, prevenția secundară, prevenția terțiară, având ca direcții generale: educația și conștientizarea fenomenului, dezvoltarea socio-emoțională, promovarea toleranței zero față de bullyng, supraveghere și intervenții promte, colaborare cu părinții și comunitatea. |
||||||
Cuvinte-cheie agresivitate, comportament agresiv, bullyng, prevenire, diminuare, aggression, aggressive behavior, bullying, prevention, reduction |
||||||
|