Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
174 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 23:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.015.3-053.6:159.947.5 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Psihologie (3477) |
SM ISO690:2012 PANDELICA, Mirela, DANDARA, Otilia. Sinele creativ, efecte asupra anxietății față de testare și implicit a motivației învățării la elevii adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 10-16. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_02 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_02 | ||||||
CZU: 373.5.015.3-053.6:159.947.5 | ||||||
Pag. 10-16 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul studiu analizează nevoia dezvoltării de programe psihoeducaționale în contextul scăderii motivației pentru studiu, constatându-se nevoia dezvoltării sau mai bine spus valorificării creativității adolescentului, studiile evidențiind relatia dintre creativitate și modul de gândire, în sensul că elevul care deține un nivel crescut al autoeficacității creative este mai determinat să acționeze. De asemenea, acest fapt îl putem considera și un factor facilitator al acțiunii în momentul testării, anxietatea față de teste reprezentând de asemenea o problemă reală în rândul elevilor adolescenți. Învățarea reprezintă o nevoie innăscută a omului în general, iar programele psihopedagogice și psihoeducaționale bazate pe tehnici expresiv-creative pot detensiona elevul adolescent și îl pot ajuta să se conecteze cu Sinele, astfel încât să decopere această nevoie - învățarea. De asemenea, dezvoltarea creativității și implicit a autoeficacității creative îl pot motiva să acționeze, descoperind noi modalități de acțiune în momentul instalării anxietății față de testare. |
||||||
Cuvinte-cheie sine creativ, program educațional, anxietate față de teste, autoeficacitate creativă, motivație pentru studiu, the creative self, educational programme, testing anxiety, creative self-efficency, study motivation |
||||||
|