Sinele creativ, efecte asupra anxietății față de testare și implicit a motivației învățării la elevii adolescenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
174 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 23:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.015.3-053.6:159.947.5 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Psihologie (3477)
SM ISO690:2012
PANDELICA, Mirela, DANDARA, Otilia. Sinele creativ, efecte asupra anxietății față de testare și implicit a motivației învățării la elevii adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 10-16. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Sinele creativ, efecte asupra anxietății față de testare și implicit a motivației învățării la elevii adolescenți

The creative self, the effects on test anxiety and also of the learning motivation at hightschool students

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_02
CZU: 373.5.015.3-053.6:159.947.5

Pag. 10-16

Pandelica Mirela, Dandara Otilia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Prezentul studiu analizează nevoia dezvoltării de programe psihoeducaționale în contextul scăderii motivației pentru studiu, constatându-se nevoia dezvoltării sau mai bine spus valorificării creativității adolescentului, studiile evidențiind relatia dintre creativitate și modul de gândire, în sensul că elevul care deține un nivel crescut al autoeficacității creative este mai determinat să acționeze. De asemenea, acest fapt îl putem considera și un factor facilitator al acțiunii în momentul testării, anxietatea față de teste reprezentând de asemenea o problemă reală în rândul elevilor adolescenți. Învățarea reprezintă o nevoie innăscută a omului în general, iar programele psihopedagogice și psihoeducaționale bazate pe tehnici expresiv-creative pot detensiona elevul adolescent și îl pot ajuta să se conecteze cu Sinele, astfel încât să decopere această nevoie - învățarea. De asemenea, dezvoltarea creativității și implicit a autoeficacității creative îl pot motiva să acționeze, descoperind noi modalități de acțiune în momentul instalării anxietății față de testare.

The current study analyses the need of developing psychoeducational programmes as a lowering motivation for study has been noticed, observing thus the need of growing, or, better said, taking advantage of the teenager ‘s creativity, the studies show the relationship between creativity and the way of thinking, therefore the student that has a high level of creative self- efficiency is more determined to take action. Also, we can consider this aspect a useful means of action at the testing moment, a real problem among teenager student is represented by testing anxiety. Learning is an innate need of man in general, and the psycho-pedagogical and psycho-educational programmes based on expressive-creative techniques can therefore relax the teenager student and can help him/her to connect with the Self so that he/she discovers this need for learning. Developing creativity and, at the same time, creative self-efficency can help the student become motivated to take action, discovering new ways of reacting at the moment when testing anxiety occurs.

Cuvinte-cheie
sine creativ, program educațional, anxietate față de teste, autoeficacitate creativă, motivație pentru studiu,

the creative self, educational programme, testing anxiety, creative self-efficency, study motivation