Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
111 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 16:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.63-05(498)791.04:821.135.1-34(498) (1) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1703) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2113) |
SM ISO690:2012 TIPA, Violeta. Opera lui Ion Creangă în viziunea regizorului Ion Popescu-Gopo. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2023, nr. 1(44), pp. 48-53. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2023.1.09 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 1(44) / 2023 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2023.1.09 | |||||||
CZU: 791.63-05(498)791.04:821.135.1-34(498) | |||||||
Pag. 48-53 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Regizorul român Ion Popescu-Gopo (1923-1989) a rămas în istoria cinematografiei mondiale drept creatorul Omulețului cu floare în desen animat, devenit brandul său în domeniul animației. Dar creația sa este suficient de bogată și include nu doar pelicule animate, ci și filme de ficțiune. Este unicul regizor care în anii ‘60-’80 a îndrăznit/a cutezat să interpreteze poveștile clasicului literaturii noastre Ion Creangă, începând cu Povestea lui Harap Alb (De-aș fi… Harap Alb, 1965), Povestea porcului (Povestea dragostei, 1976), Fata babei și fata moșneagului (Maria, Mirabela, 1982), Punguța cu doi bani (Rămășagul, 1984). Regizorul recitește poveștile scriitorului dintr-o perspectivă cinematografică modernă, experimentând nu doar cu mesajul ideatic, ci și cu tehnicile de realizare, combinând jocul actorilor cu imaginile animate (Maria, Mirabela sau Rămășagul). |
|||||||
Cuvinte-cheie Ion Creangă, Ion Popescu-Gopo, regizor, film, film de animaţie, interpretare, Ion Creanga, Ion Popescu-Gopo, director, film, animated film, interpretation |
|||||||
|