Metodologia dezvoltării abilităţilor de comunicare la copiii cu dificultăţi de învăţare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
177 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-09 01:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376:316.77 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (796)
SM ISO690:2012
RACU, Aurelia, DRUGUȘ, Olga. Metodologia dezvoltării abilităţilor de comunicare la copiii cu dificultăţi de învăţare. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 4(80), pp. 46-52. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(80) / 2023 / ISSN 1811-5470

Metodologia dezvoltării abilităţilor de comunicare la copiii cu dificultăţi de învăţare

Methodology of the development of communication skills in children with learning difficulties

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.4.07
CZU: 376:316.77

Pag. 46-52

Racu Aurelia, Druguș Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 februarie 2024


Rezumat

Pentru a socializa un copil cu dificultăți de învățare are nevoie să beneficieze de intervenţie individuală și să participe la activităţi colective. Copilul cu dificultăți de învățare, nu are nevoie de compătimirea sau mila noastră, ci de suportul, sprijinul și ghidare, oferindu-i oportunitatea să trăiască împreună cu alți copii, ca parte integrantă a comunităţii. Dezvoltarea competenţei de comunicare în şcoală este abordată la toate treptele de învăţământ în cadrul activităţilor didactice şi extracurriculare. Cadrele didactice trebuie să aplice adaptări psihopedagogice și modificări/adaptări curriculare ale conținuturilor corespunzătoare cu scopul realizării finalităților educaționale, astfel, indicându-se un sens orientativ al traseului optim pentru atingerea obiectivelor, iar metodele și strategiile didactice să fie flexibile și adaptate pentru fiecare copil în parte conform potențialului individual.

In order to socialize a child with learning difficulties, he needs to benefit from individual intervention and participate in collective activities. The child with learning difficulties does not need our pity or pity, but our support, support and guidance, giving him the opportunity to live together with other children, as an integral part of the community. The development of communication competence in school is addressed at all levels of education within didactic and extracurricular activities. Teaching staff must apply psycho-pedagogical adaptations and curricular modifications/adaptations of the corresponding contents with the aim of achieving the educational goals, thus indicating a direction of the route optimal for achieving the objectives, and the didactic methods and strategies to be flexible and adapted for each child according to individual potential.

Cuvinte-cheie
competenţă, comunicare, dezvoltare, individualizare, dificultăți de învățare,

competence, communication, development, individualization, learning difficulties