Formarea continuă a profesorilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
177 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091| (4)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Formarea continuă a profesorilor . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 110-112. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397613
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Formarea continuă a profesorilor

In-Service Teacher Training

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397613
CZU: 37.091|

Pag. 110-112

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Formarea continuă a profesorilor este extinsă și intensificată special în contextul societății informaționale bazate pe cunoaștere. Ea este necesară pentru aprofundarea cunoștințelor fundamentale și operaționale care susțin cultura pedagogică generală, specifică și practică a profesorilor de la toate treptele și disciplinele de învățământ. Activitatea de formare continuă a profesorilor este construită curricular la nivelul interdependenței dintre obiectivele generale, definite în termeni de competențe, și conținuturile de bază, abordate în dinamica evoluției lor epistemologice și sociale. Problematica pedagogică și socială a formării continue a profesorilor poate fi aprofundată și operaționalizată prin intermediul unei noi științe a educației, construită intra- și interdisciplinar.

In-service teacher training is extended and intensified especially in the context of the knowledge-based information society. It is necessary to deepen the fundamental and operational knowledge that underpins the general, specific, and practical pedagogical culture of teachers at all educational levels and subjects. In-service teacher training activity is curriculum-based and constructed at the level of interdependence between the general objectives, defined in terms of competences, and the basic contents, addressed in the dynamics of their epistemological and social evolution. The pedagogical and social problems of in-service teacher training can be deepened and operationalized by means of a new science of education, one constructed intra- and interdisciplinarily..

Cuvinte-cheie
formare continuă, transdisciplinar, cultură pedagogică, metodologie, instruire,

continuing education, Transdisciplinary, pedagogical culture, methodology, training