Formarea conduitei pro sănătate la studenți în contextul provocărilor societale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
109 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:613 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Igienă. Igienă și sănătate personală (570)
SM ISO690:2012
CALARAŞ, Carolina. Formarea conduitei pro sănătate la studenți în contextul provocărilor societale . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 95-98. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397563
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Formarea conduitei pro sănătate la studenți în contextul provocărilor societale

Developing a Healthy Behavior in Students in the Context of Public Challenges

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397563
CZU: 378:613

Pag. 95-98

Calaraş Carolina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Articolul, derivat dintr-un studiu teoretico-aplicativ, este focalizat asupra formării conduitei pro sănătate la studenți în contextul provocărilor societale. Sunt precizate: conceptul de sănătate, factorii ce destabilizează și fortifică sănătatea umană, aspectele vitale decisive ale conduitei umane, aspectele sănătății umane și factorii esențiali ce contribuie la formarea unui mod de viață sănătos. Totodată, se explică condițiile fundamentale ce stau la baza determinării premiselor individuale ale studentului-pedagog cu privire la respectarea modului de viață sănătos, după cum urmează: orientarea studentului spre respectarea unui mod de viață sănătos ca strategie de consiliere psihopedagogică individuală și de grup și organizarea spațiului educațional universitar ca factor de formare a modului de viață sănătos la viitori specialiști. Tot aici au fost specificate activitățile desfășurate în cadrul programului de studii masterale Consilierea și educația familiei, cu scopul formării conduitei pro sănătate la studenți.

The article, derived from a theoretical-applicative study, is focused on the development of a healthy behavior in university students (specifically, trainee teachers) in the context of societal challenges. The author specifies the concept of health, the factors that destabilize and strengthen human health, the decisive vital aspects of human conduct, the aspects of human health and the essential factors that contribute to the formation of a healthy lifestyle. The article also explains the fundamental conditions underlying the detection of trainee teachers’ individual premises regarding the observance of a healthy lifestyle, as follows: orienting the student towards following a healthy lifestyle as an individual group psycho-pedagogical counseling strategy and the organization of the university’s educational space as a factor in the development of a healthy lifestyle in future teachers. To conclude, the article lists the activities carried out within the Counseling and Family Education Master’s program with the aim of forming a pro-health behavior in students.

Cuvinte-cheie
sănătate, aspectele sănătății, factorii sănătății, mod de viaţă sănătos, condiții și strategii de formare-consolidare a conduitei pro sănătate la studenți,

health, health aspects, health factors, healthy lifestyle, conditions and strategies for training-consolidation of healthy behavior in students