Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
99 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378:811.135.1’243 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2600) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464) |
SM ISO690:2012 BÂLICI, Marcel. Atelierul fonetic versus modelul tehnologic de formare a competenței fonetico-fonologice în studierea limbii române de către studenții străini . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 61-64. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397547 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397547 | ||||||
CZU: 378:811.135.1’243 | ||||||
Pag. 61-64 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul își propune să elucideze, din perspectivă diacronică și sincronică, punctele forte ale conceptualizării abordării mediului de învățare: laboratorul fonetic versus atelierul fonetic, în studierea limbii române de către studenții străini (RLS). Se vor prezenta două structuri algoritmizate, care constituie fundamentul arhitectural al strategiei de studiu: 1) MARSS – centrat pe abordarea multimodală a conținuturilor, învățare în echipă, reflexie și sensibilizare; 2) ACISSI – abordare a procesului de studiu prin prisma algoritmizării pașilor acționali versus activitatea de învățare, configurarea conținutală și instrumentală a resurselor adiacente unității de învățare și abordarea stratificată a procesului de studiu bazat pe cooperare și ghidare la nivelul utilizator/metacogniție, utilizator/utilizator, utilizator/profesor. |
||||||
Cuvinte-cheie atelier fonetic, competență fonetico-fonologică, edulingvistica ludică, corpus de studiu, Keywords: phonetic workshop, phonetic-phonological competence, ludic edulingvistics, corpus of study |
||||||
|