Atelierul fonetic versus modelul tehnologic de formare a competenței fonetico-fonologice în studierea limbii române de către studenții străini
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
99 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:811.135.1’243 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2600)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1464)
SM ISO690:2012
BÂLICI, Marcel. Atelierul fonetic versus modelul tehnologic de formare a competenței fonetico-fonologice în studierea limbii române de către studenții străini . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 61-64. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397547
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Atelierul fonetic versus modelul tehnologic de formare a competenței fonetico-fonologice în studierea limbii române de către studenții străini

The Phonetic Workshop vs the Technological Model for Developing the Phonetic-Phonological Competence in RFL

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397547
CZU: 378:811.135.1’243

Pag. 61-64

Bâlici Marcel
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Articolul își propune să elucideze, din perspectivă diacronică și sincronică, punctele forte ale conceptualizării abordării mediului de învățare: laboratorul fonetic versus atelierul fonetic, în studierea limbii române de către studenții străini (RLS). Se vor prezenta două structuri algoritmizate, care constituie fundamentul arhitectural al strategiei de studiu: 1) MARSS – centrat pe abordarea multimodală a conținuturilor, învățare în echipă, reflexie și sensibilizare; 2) ACISSI – abordare a procesului de studiu prin prisma algoritmizării pașilor acționali versus activitatea de învățare, configurarea conținutală și instrumentală a resurselor adiacente unității de învățare și abordarea stratificată a procesului de studiu bazat pe cooperare și ghidare la nivelul utilizator/metacogniție, utilizator/utilizator, utilizator/profesor.

The article aims to elucidate, from a diachronic and synchronic perspective, the strengths of the conceptualization of the learning environment approach: the phonics lab versus the phonics workshop in teaching RFL (Romanian for Foreign Learners). Two algorithmic structures will be presented as the architectural foundation of the learning strategy: 1) MARSS – focused on the multimodal approach to content, team learning, reflection and awareness, and 2) ACISSI – approaching the learning process through the algorithmization of action steps versus learning activity, content and instrumental configuration of resources adjacent to the learning unit and the layered approach to the learning process based on cooperation and guidance at the user/metacognition, user-user, user/teacher level.

Cuvinte-cheie
atelier fonetic, competență fonetico-fonologică, edulingvistica ludică, corpus de studiu,

Keywords: phonetic workshop, phonetic-phonological competence, ludic edulingvistics, corpus of study