Supervizarea în psihodramă ca intervenție psihoterapeutică de grup.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
171 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 16:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.97.072 (2)
Psihologie (3475)
SM ISO690:2012
SION, Grațiela. Supervizarea în psihodramă ca intervenție psihoterapeutică de grup.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 2(43), pp. 45-55. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v43.i2.p45-55
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(43) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Supervizarea în psihodramă ca intervenție psihoterapeutică de grup.

Supervision in psychodrama as a group psychotherapeutic intervention

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v43.i2.p45-55
CZU: 159.97.072

Pag. 45-55

Sion Grațiela
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2023


Rezumat

Studiul realizat de noi prevede analiza literaturii de specialitate și realizarea unei metaanalize privind definirea supervizării, decelarea modelelor de abordare a supervizării ce contribuie la identificarea modalităților în care psihodrama este adecvată utilizării în supervizarea psihoterapeuților. Studiu de caz din lucrare reflectă derularea tehnicii psihodramatice ”Atomul cultural” este realizat cu cursanții în grup la psihodramă. Grupul de psihodramă este alcătuit din 9 cursanți cu vârsta medie de 40,6 ani și o experiență de muncă în funcție de psiholog clinician și psiholog de m=19 ani. Concluziile articolului subliniază contribuția tehnicilor de psihodramă la cunoștințele și valorile care formează o competență profesională și dezvoltă strategii de învățare și proceduri de evaluare pentru a îndeplini standardele de competență bazate pe criterii necesare supervizării.

The study carried out by us foresees the analysis of specialized literature and the realization of a meta-analysis regarding the definition of supervision, the detection of the models of approach to supervision that contribute to the identification of how psychodrama is suitable for use in the supervision of psychotherapists. The case study in the paper reflects the unfolding of the psychodramatic technique „The cultural atom” which is carried out with the students in a psychodrama group. The psychodrama group is made up of 9 learners with an average age of 40.6 years and work experience as a clinical psychologist and psychologist of m=19 years. The article’s conclusions emphasize the contribution of psychodrama techniques to the knowledge and values that form professional competence and develop learning strategies and assessment procedures to meet the criteria-based competence standards required for supervision.

Cuvinte-cheie
psihodramă, supervizare, modele teoretice de supervizare,

psychodrama, supervision, theoretical models of supervision