Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
149 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 11:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[005.52:005.216.1]:[334.71:663.2](478) (1) |
Operații în management. Direcții (301) |
Agenți manageriali. Mecanisme. Măsuri (100) |
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (987) |
Vin. Producerea vinului. Oenologie (447) |
SM ISO690:2012 MOGÎLDEA, Sergiu. Analiza competitivității întreprinderilor vinicole prin metoda de evaluare complexă a indicatorilor financiari. In: Economica, 2023, nr. 2(124), pp. 104-116. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.124.104 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 2(124) / 2023 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2023.124.104 | ||||||
CZU: [005.52:005.216.1]:[334.71:663.2](478) | ||||||
JEL: C53, С81, L21, L66, M19. | ||||||
Pag. 104-116 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezenta lucrare sunt analizate modalitățile de evaluare a competitivității întreprinderilor din Unitatea Teritorială Administrativă (UTA) Găgăuzia, din sectorul industriei vitivinicole. Pentru analiza aspectului competitiv, a fost utilizată metoda complexă (integrală) de evaluare a indicatorilor financiari, care permite efectuarea unei analize comparative a situației financiare și, respectiv, a competitivității între întreprinderile selectate. Metoda propusă are la bază evaluarea ratingului și include: identificarea principalilor indicatori financiari, conform cărora se va efectua evaluarea; calcularea indicatorilor pentru întreprinderile investigate; elaborarea unei matrice de indicatori standardizați; atribuirea de indicatori de rating fiecărei întreprinderi. Aplicarea acestui tip de analiză a competitivității contribuie atât la evaluarea situației financiare și a competitivității fiecărei întreprinderi din domeniul vizat, cât și la evidențierea societății care deține titlul de lider de piață, cu scopul de a determina poziția fiecărei întreprinderi selectate în comparație cu cea de referință. |
||||||
Cuvinte-cheie competitivitatea întreprinderilor, metode de evaluare a competitivității, metoda complexă (integrală), metoda matriceală, metode operaționale, indicatori de competitivitate, competitiveness of enterprises, Competitiveness Evaluation Methods, complex (integrated) method, Matrix method, operational methods, competitiveness indicators |
||||||
|