Influența ziarului școlar asupra consumului de presă de către elevi. Studiu de caz: Israel
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
141 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-14 14:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
070:37.091 (1)
Ziare. Presă. Jurnalism (562)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
DAHAN, Ilana. Influența ziarului școlar asupra consumului de presă de către elevi. Studiu de caz: Israel. In: Moldoscopie, 2023, nr. 1(98), pp. 188-198. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2023.1(98).17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(98) / 2023 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Influența ziarului școlar asupra consumului de presă de către elevi. Studiu de caz: Israel

The school newspaper influence on the consumption of mass media by school students. Case study: Israel

L’influence du journal scolaire sur la consommation de presse des élèves. Stude de cas: Israël

Влияние школьной газеты на использование студентами прессы. Пример израиля

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2023.1(98).17
CZU: 070:37.091

Pag. 188-198

Dahan Ilana12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 University of Haifa
 
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2023


Rezumat

Ziarul școlar este o prezență obișnuită în instituțiile școlare din Israel, ca și în multe alte școli din lume de mai mulți ani. Acesta servește ca instrument de comunicare educațională care în ultimii ani a suferit mai multe schimbări, în principal, din cauza cenzurii, dificultăților de finanțare și pierderii de cititori în favoarea internetului și a rețelelor sociale. Zarul școlar a trecut printr-un proces rapid de digitalizare după anul 2008. Articolul de mai jos dezvăluie modalitatea în care ziarul școlar influențează interesul față de presă, în general, al elevilor, prezentând și factorii care influențează acest interes și consum, cum ar fi vârsta și sexul, schimbăruile care se produc în societate, nivelul de libertate de exprimare și cenzură în țară, conținut și preferințele personale. Articolul se bazează pe un studiu de caz experimental care a avut loc într-o școală israeliană. la care au participat două grupuri de elevi: elevii pasionați de domeniul jurnalistic și care se implică în procesul de realizare a ziarului școlar (activi) și un eșantion de elevi care nu se implică în activități de realizare a ziarului școlar, dar care sunt cititori ai acestora. Scopul cercetării este de a examina efectele ziarului școlar asupra comportamentului elevilor

The school newspaper is a common phenomenon in schools in Israel, as in many schools of the world for many years. The school newspaper (SN) serves as an educational communication tool that has undergone many changes over the years, mainly due to censorship, funding difficulties, and loss of readers in favor of the internet and social networks. With the crisis in the world of print journalism in 2008, the SN went through a rapid digitization process. The article sheds light on the consumption of the media and the press, and especially on the journalism studies and the SN impact on students while discussing the factors that influence this consumption, such as age and gender, freedom of expression and censorship, content, and personal preferences. The article is based on an experimental study case study that took place in an Israeli school. in which two groups of students participated, the students involved in the process of making SN- the active ones and a sample of school students who are not involved in the process, but are the SN readers. The purpose of this article is to examine the SN effects on the students, especially the behavioral effects concerning newspaper consumption.

Le journal de l’école est régulièrement présent dans les écoles israéliennes, comme dans de nombreuses autres écoles à travers le monde, depuis de nombreuses années. Il sert d’outil de communication pédagogique qui a subi ces dernières années plusieurs changements, principalement en raison de la censure, des difficultés de financement et de la perte de lecteurs au profit d’Internet et des réseaux sociaux. Le journal de l’école a connu un processus rapide de digitalisation après 2008. L’article ci-dessous révèle comment le journal de l’école influence l’intérêt des élèves pour la presse en général, en présentant également les facteurs qui influencent cet intérêt et cette consommation, tels que l’âge et le sexe, les changements survenus dans la société, le niveau de liberté d’expression et de censure dans le pays, le contenu et les préférences personnelles. L’article est basé sur une étude de cas expérimentale qui s’est déroulée dans une école israélienne. à laquelle ont participé deux groupes d’élèves: des élèves passionnés de journalisme et qui sont impliqués dans le processus de réalisation du journal de l’école (actifs) et un échantillon d’élèves qui ne s’impliquent pas dans les activités de réalisation du journal de l’école, mais qui en sont des lecteurs. Le but de la recherche est d’examiner les effets du journal scolaire sur le comportement des élèves.

Школьная газета уже много лет регулярно присутствует в израильских школах, как и во многих других школах мира. Она служит инструментом образовательной коммуникации, которая за последние годы претерпела несколько изменений, в основном из-за цензуры, трудностей с финансированием и потери читателей в Интернете и социальных сетях. Школьная газета прошла быстрый процесс оцифровки после 2008 года. В приведенной ниже статье показано, как школьная газета влияет на интерес учащихся к средствам массовой информации в целом, а также факторы, влияющие на этот интерес и потребление, такие как возраст и пол, изменения, происходящие в обществе, уровень свободы слова и цензуры в стране, содержание и личные предпочтения. Статья основана на экспериментальном примере из одной израильской школы. Цель исследования - изучить влияние школьной газеты на поведение учащихся.

Cuvinte-cheie
ziar școlar, studii de jurnalism, criză media, social media, efecte comportamentale, Israel, Moldova,

school newspaper, journalism studies, media crisis, social media, behavioral effects, students, Israel, Moldova,

journal scolaire, études de journalisme, crise médiatique, médias sociaux, effets comportementaux, Israël, Moldova,

школьная газета, журналистские исследования, медиакризис, социальные медиа, поведенческие эффекты, Израиль, Молдова