Calitatea – factor determinant al turismului sustenabil
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
167 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 23:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48:005.6 (1)
Turism (537)
Managementul calității. Managementul calității totale (TQM) (139)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Victor. Calitatea – factor determinant al turismului sustenabil . In: Relaţii internaţionale. Plus, 2022, nr. 2(22), pp. 145-152. ISSN 1857-4440. DOI: https://doi.org/10.52327/1857-4440.2022.2(22).15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Relaţii internaţionale. Plus
Numărul 2(22) / 2022 / ISSN 1857-4440 /ISSNe 2587-3393

Calitatea – factor determinant al turismului sustenabil

Quality - main factor of sustainable tourism

DOI:https://doi.org/10.52327/1857-4440.2022.2(22).15
CZU: 338.48:005.6

Pag. 145-152

Ciobanu Victor
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2023


Rezumat

Dezvoltarea durabilă este preocuparea cea mai importantă a tuturor locuitorilor de pe Pământ, indiferent de țară, gen, rasă, origine etnică, pătură socială, etc. Rolul turismului în dezvoltarea durabilă este unul esențial. Calitatea este considerată a fi factorul definitoriu și indispensabil al turismului sustenabil. Nu putem obține sustenabilitate în turism, fără a atribui calitate serviciilor prestate, produselor turistice, în particular și destinaților turistice, în general. Dar cum poate fi asigurată calitatea în turism? Una dintre modalitățile de asigurare a calității serviciilor prestate, inclusiv în domeniul turismului, sunt standardele. Standardele de calitate în turism se situează pe același palier cu un sistem de valori dictat de fiecare instituție în parte, fiind aplicate pentru toate nivelurile structurale și organizatorice. Acest articol are drept scop examinarea aspectelor care definesc calitatea serviciilor, produselor și destinațiilor turistice, precum și unul dintre mecanismele de asigurare a calității – standardele.

Sustainable development is the most important concern of all the inhabitants of the Earth, regardless of country, gender, race, ethnic origin, social background, etc. The role of tourism in sustainable development is an essential one. Quality is considered to be the defining and indispensable factor of sustainable tourism. We cannot achieve sustainability in tourism, without attributing quality to the services provided, to tourism products, in particular, and to tourism destinations, in general. But how can quality be ensured in tourism? One of the ways to ensure the quality of services provided, including in the field of tourism, are standards. Quality standards in tourism are on the same level as a value system dictated by each individual institution, being applied to all structural and organizational levels. This article aims to examine the aspects that define the quality of services, products and tourist destinations, as well as one of the quality assurance mechanisms – the standards.

Cuvinte-cheie
dezvoltare, durabil, turism, resurse, impact, calitate, Standard,

development, sustainable, tourism, Resources, impact, Quality, standard