Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
232 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-02 12:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
doi.org/10.528 (2) |
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4717) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Mentoratul în educație. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 4(140), pp. 58-62. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8296681 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(140) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8296681 | ||||||
CZU: doi.org/10.528 | ||||||
Pag. 58-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Mentoratul în educație reprezintă activitatea pedagogică implicată în îndrumarea metodică a viitorilor profesori, în special a profesorilor-debutanți. Este: integrat în sistemul de formare inițială și continuă a profesorilor de la toate treptele și disciplinele de învățământ; organizat în raport de statutul și rolurile actuale ale profesorului; orientat spre practica pedagogică, desfășurată concentric, la nivel de studii liceale, nonuniversitare și universitare; realizat-dezvoltat curricular de profesori-mentori, selectați și validați la nivel de politică a educației în mediul universitar și școlar. Evoluția mentoratului este fundamentată pedagogic la nivelul interdependenței, construită pe fondul educației adulților orientată valoric spre meritocrație, între designul curricular și realizarea-dezvoltarea curriculară. Cuvinte-cheie: educația adulților, formarea inițială și continuă a profesorilor, mentoratul ca activitate pedagogică și metodică, practică pedagogică, profesor-debutant (stagiar). |
||||||
Cuvinte-cheie educaţia adulţilor, formarea inițială și continuă a profesorilor, mentoratul ca activitate pedagogică și metodică, practică pedagogică, profesor-debutant (stagiar), adult education, initial and continuous training of teachers, mentoring as a pedagogical, methodical activity, teaching practice, the novice teacher (trainee) |
||||||
|