Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
181 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 11:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:069 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Muzee. Expoziții permanente (507) |
SM ISO690:2012 FILIPSKI, Tatiana. Pedagogie muzeală: potențialul formativ al muzeului de artă în contextul educației muzeale a studenților-designeri. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 4(140), pp. 28-32. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8289427 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(140) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8289427 | ||||||
CZU: 37.015:069 | ||||||
Pag. 28-32 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul reprezintă o cercetare teoretico-practică care aduce noi precizări cu privire la potențialul formativ al muzeului de artă în contextul educației muzeale a studenților-designeri, fiind specificate unele prevederi juridice din Cadrul legal european, ce vine în susținerea promovării patrimoniului cultural și artistic la toate nivelurile de învățământ. Totodată, sunt expuse relatări istorice despre întemeierea muzeelor de artă ca instituții publice și constituirea Muzeului Național de Artă al Moldovei, reliefându-se impactul pozitiv al colecțiilor sale în formarea-dezvoltarea armonioasă a persoanei, în special a studenților-designeri, din perspectivă inter -și transdisciplinară. De asemenea, sunt analizate succint viziunile cercetătorilor din domeniul vizat; sunt prezentate unele strategii de eficientizare a educației muzeale a studenților-designeri din perspectiva valorificării patrimoniului artistic; sunt descrise contexte esențiale de acțiune ale resurselor educaționale din muzeele de artă asupra acumulării cunoștințelor și a dezvoltării competențelor și abilităților practice la studenții-designeri. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie muzeală, Muzeu de artă, patrimoniu cultural, patrimoniu artistic, tezaur, valori, studenți-designeri, museum education, art museum, cultural heritage, artistic heritage, treasure, values, design students |
||||||
|